Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Arme de distrugere in masa Lacomia, Frica, Dezinformarea …

Faithless are o melodie superba „Mass Distruction”.  

Acum in timpurile „crizei economice” aceasta melodie are o semnificatie si mai profunda decat atunci cand a fost lansata.   Lacomia este o arma de distrugere in masa – marea majoritate a problemelor crizei economice provine din lacomia corporatiilor si din lacomia (mai mult sau mai putin indusa) consumatorilor.    

Lacomia de a avea mai mult, mai nou, mai performant, mai multi bani, haine mai scumpe, de a avea 20 de perechi de pantofi, masini mai mari, case luxoase etc.

Toate au dus la consumul viitorului. Creditarea in esenta sa inseamna devansarea consumului – consumi inainte de a avea banii sa cumperi ceva.

Creditarea are o logica reala in momentul in care se refera la investitii rentabile.

Aici nu ma refer doar la companii care investesc, ci si la oamenii care isi cumpara o locuinta, un automobil etc.  Toate creditarile au logica atata timp cat investitiile sunt rentabile.

Telefonul de 600 de euro folosit pentru a da bipuri si a scrie SMS-uri in retea ca’s gratuite nu este o investitie rentabila. 

Vanitatea normala amplificata de comunicarea de marketing si de societatea capitalista au dus la consumul viitorului pentru lucruri inutile in esenta lor. 

Cu cat ne consumam viitorul mai mult, cu atat nota de plata finala va fi mai mare si mai usturatoare.

Desi nu ne vine sa credem… viitorul vine si vine peste noi mai repede decat ne-am dori. 

Dezinformarea este o arma de distrugere in masa – prea multi oameni s-au inhamat la credite in necunostina de cauza.

Bancile nu sunt vinovate pentru ca tzelul lor extrem de pragmatic este sa faca profit. In schimb autoritatile statului nu au facut nimic nici macar pentru a informa ce inseamna DAE sau ce inseamna costul creditului etc.   

Cresterea economica a Romaniei din ultimii 9 ani i-a facut pe multi sa creada ca ritmurile de crestere se vor mentine, ca in fiecare an salariile vor creste cu 10-25% in medie. 

Deficitul de forta de munca a dus la o crestere accelerata a salariilor si asta a determinat un optimism absolut irational.

Dezinformarea prin discursuri publice de genul „Economia duduie” (care apartin ultimilor 2 prim ministri – Adrian Nastase si Calin Tariceanu) nu fac altceva decat sa arunce praf in ochii poporului care se inrobeste in credite si in consum dominat de vanitate.   

Lacomia companiilor si lacomia vanitoasa a consumatorilor dublata de dezinformare au dus la o crestere a preturilor care sfideaza logica. Dar pana la urma prost nu e ala care cere, ci ala care da. 

Frica este o arma de distrugere in masa.

Tineti minte cum acum 5 –6 ani pe toate posturile TV la toate jurnalele apareau obsesiv stiri despre terorism si despre Al-Quaida?  

Acum 2-3 ani apareau obsesiv stiri despre Gripa aviara – pandemia de gripa. 

Acum apar obsesiv stiri despre criza financiara, criza economica.  Toate sunt menite sa induca teama.

Desi nu s-a demonstrat, eu cred ca ca in spatele stirilor cu terorism si cu gripa aviara au fost niste minti ascutite care au generat psihozele mondiale pentru beneficii ale „unor grupuri de interese”. 

Ma intreb cine e in spatele paranoiei crizei economice… 

Situatia nu e roz in profunzimea ei. In acelasi timp suntem pe timp de pace, nu s-au intamplat dezastre naturale, nu suntem loviti de ciuma sau de alta epidemie odioasa.  

Au fost si vremuri mai grele pe care romanii le-au trecut cu bine.  

Am ajuns sa vorbim cu prietenii despre criza in loc sa vorbim de ceea ce chiar ne leaga ca prieteni.

In loc de „te iubesc” – „vine criza”. 

Iata cum nici macar nu e nevoie sa pornesti un razboi pentru a folosi arme de distrugere in masa…    Ceea ce este cel mai tragic este ca am uitat ce ne face sa ne trezim dimineata si sa castigam bani.  

Un zambet nu costa

Un sarut nu costa

Sa bei un pahar de vin cu parintii nu costa mult

Sa joci un sah cu un prieten nu costa

Sa incingi un gratar cu gasca nu costa mult

Sa iubesti nu costaSa faci dragoste nu costa

Sa alergi descult in ploaie nu costa

Sa faci un cadou nu trebuie sa coste mult … conteaza gestul si cum faci acel cadou. 

 Lista ar putea continua…… 

Acest articol a fost publicat Monday, 24. November 2008 la ora 21:19 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

1 Comment »

  1. este unul dintre cele mai pertinenete articole care le-am citit si care mi-a intarit convingerea ca nu sunt singura care a observat ca din pacate suntem supusi manipularii prin informare trunchiata sau exagerare rau intentionata a unor fapte care de altfel nu depasesc sfera banalului; factorul psihologic este la fel de periculos ca si infestarea radioactiva daca nu cumva o depaseste, repercursiunile lui fiind cu bataie lunga.

    Comment: mihaela radulescu – 02. December 2008 @ 12:36 pm

Leave a comment