Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Capitalism de criza cu iz de Dambovita imediat dupa deversarea canalizarii Bucuresti

La fel cum exista imbogatiti de razboi acum exista si clasa imbogatitilor de criza. E vorba de niste oameni care nu au nici cea mai vaga urma de bun simt in afaceri.

Saptamana trecuta am auzit o stire cum ca in perioada sarbatorilor de iarna vor creste preturile la alimente cu aproximativ 20%. Nimic nou, desi nu e nimic normal. Totusi aceasta stire a fost dublata de o declaratie a unui domn care este presedinte la o asociatie a producatorilor sau procesatorilor de alimente (nu am retinut exact, dar nici nu e foarte important). Declaratia suna ceva de genul desi nu exista nici o explicatie a cresterii preturilor, mai ales ca in tarile din Europa de Vest preturile la alimente scad de sarbatori, preturile vor creste pentru ca romanii nu se uita la bani cand vine vorba de cumparaturile pentru masa de sarbatori.

Ca tactica de afaceri este normal sa se intample asa, cel putin in capitalismul nostru tanar. Nu am gasit inca o afacere care sa nu vrea sa scoata maximum de bani posibil.

Pe de alta parte ca presedinte al unei asociatii patronale din domeniu sa dai o astfel de decalaratie public este echivalentul injuratului de mama la adresa clientilor si consumatorilor tai.

Este ca si cand ai spune clientilor tai „Sunteti niste prosti ca platiti oricat cerem noi, Fraierilor!”.

O alta dovada de inteligenta de afaceri sora cu nesimtirea este cresterea preturilor la alte produse si servicii. Primii ar fi cei din imobiliare. Au aparut saptamanile trecute in mass media declaratii ale unor dezvoltatori imobiliari care au decis sa creasca preturile pentru a isi putea acoperi costurile.

In contextul unei piete care scade ca volum si care este in prima linie a victimelor crizei financiare, normal este sa scazi pretul pentru a lichida investitia, pentru a putea finaliza o investitie care in caz de nefinalizare inseamna milioane de belele.

Dar, nu, dezvoltatorii cresc preturile pentru vezi doamne ei au costrui si marje de profit la care nu renunta. Doresc sincer dezvoltatorilor imobiliari care au facut avere pe seama unor oameni disperati si indatorati pe 30 de ani pentru 2 camere sa ajunga sa vanda in pierdere! Sa se mai intoarca roata, daca tot nu stiu sa faca afaceri.

Un alt exemplu de capitalism cu iz de Dambovita imediat dupa deversarea canalizarii Bucuresti este majorarea preturilor de la Comunicatedepresa.ro – Expusa pe larg la mine pe blog – pe principiul oferim mai putin si cerem mai multi bani pentru ca putem! Cat despre clientii fideli… ce putem spune da-i dracului sa plateasca mai mult ca si asa sunt „dependenti”.

Tot la seria gandire din statie de epurare este si publicitatea mincinoasa facuta de acelasi serviciu prin care in oferta se garanteaza un anumit standard al serviciilor, care nu este atins, iar reprezentantii prestatorului raspund cu nonsalanta ca „aproape niciodata” nu se atinge standardul respectiv.

Totata lumea vorbeste de criza, de recesiune, care momentan in Romania este mai mult panica decat criza propriuzisa, si totusi apar diversi care se comporta de parca ar fi intr-o economie care se intinde precum cascavalul topit.

De politicienii nostri care hotarasc cheltuieli bugetare pe consum (salarii) fara sa isi puna problema de unde vor scoate banii, fara sa isi puna problema ca nu poti oferi cresteri de 50% la toata lumea, ca nu poti oferi cresteri de salarii de 50% in plus fara sa ceri performanta si pe bune cu evaluari reale nu evaluari facute la piscoturi si cafele. Plus toti economistii, in frunte cu Guvernatorul Bancii Nationale, recomanda prudenta si orientarea cheltuielilor catre investitii nu catre consum. Dar, nu, ei sunt mai presus de logica, mai presus de realitatea care intr-un viitor apropiat ne va lovi in ochi.

Din pacate noi Romanii suntem inca sub imperiul unui capitalism construit in gandirea unor bishnitzari care acum 20 de ani vindeau blugi si Kent in cotloanele Lipscaniului.

Acest articol a fost publicat Tuesday, 11. November 2008 la ora 11:11 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

2 Comments »

  1. Stimate domn, gasesc onest punctul dvs de vedere.Din pacate aceasta calitate, ONESTITATEA nu se prea cultiva pe plaiurile noastre.Apoi am sa afirm ca ne lipseste o cultura civica reala, europeana,daca tot am ajuns acolo.
    Apropo, stiti de ce germanii au chelia pe frunte si romanii in crestetul capului?
    Germanii daca sunt in fata unei probleme isi sprijina fruntea in palme spunand “Mein Gott cum sa fac mai bine pentru a rezolva aceasta problema”.
    Romanii in schimb “rezolva” problema si apoi i-si dau cu pumnii in cap.
    Chiar daca e o gluma nu e prea departe de adevar.Criza aceasta economica este excesiv mediatizata in sens negativ,insa nimeni nu ofera solutii ci doar pareri si apoi romanii nu sunt departe de vremurile in care au trait-o pe pielea lor.Vor fi incurajati sa nu renunte la comportamentul lor romanii, care cred in economia de subzistenta.Avem cateva mall-uri in oras ,e ok, problema e cine va da bani celor care trebuie sa cheltuiasca acolo, daca mai toate companiile fac reduceri de personal.E ca si in cantecul lui Andries “avem calorifer la scoala ,dar nu ne avem bine cu cei de la centrala” ,din alte vremuri pe care vrem sa le uitam ,dar nu uita altii sa ni le reaminteasca, iar acesti domni se intituleaza CAPITALISTI.

    Comment: Stelian Brad – 13. November 2008 @ 12:46 pm

  2. Cred ca cea mai indicata atitudine a romanilor in momentul de fatza este sa devina mai exigenti, sa ceara mai mult pentru banii lor.

    Ieri am vrut sa cumpar 6 cutii de faianta. NU mai era pe stocul magazinului. Vanzatoarea mi-a propus sa las un avans si sa imi aduca marfa luni. Initial am fost de acord pentru ca am inteles ca imi va aduce acasa cele 6 cutii. Doamna se referea ca le aduce la magazin…

    Deci clientul crditeaza magazinul (avans) si apoi face inca o cheltuiala (mai ales de timp – 2-3 ore) pentru a veni sa isi ridice marfa…

    Am renuntat sa cumpar de la magazinul respectiv.

    Cerei mai mult pentru banii vostri. Banii lichizi sunt din ce in ce mai valorosi.

    Comment: Nicolae NAUMOF – 13. November 2008 @ 6:59 pm

Leave a comment