Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

E timpul sa facem marketing pe bune

Criza economica de care toata lumea vorbeste si care atinge Romania indiferent ce ar spune diversi politicieni sau specialisti de cafenea duce la o situatie noua in Romania ultimilor 10 ani. Apare nevoia acuta de marketing pe bune.

Daca din 1999 pana acum piata a tot crescut si s-a facut loc cam pentru toata lumea, pentru 2009 previziunea de crestere este una mai mult retinuta decat optimista. Piata din Romania a fost caracterizata din 1990 si pana in prezent de existenta unor nevoi acute cum ar fi deficitul de 1 milion de locuinte identificat la recensamantul din 2003, un grad foarte scazut de motorizare din 1990 si pana in prezent etc.

Toate aceste nevoi au devenit din 1999 solvabile din ce in ce mai mult, iar dupa 2002-2003 prin accesul usor la creditare solvabilitatea nevoilor a crescut intr-un ritm mult mai puternic.

Poate ceea ce scriu eu aici suna a limba de lemn… pe romaneste nevoia s-a transformat in cerere si toate pietele au crescut de la electrocasnice la automobile, turism, imobiliare etc.

O mare parte din aceste cresteri ale diverselor piete se vor tempera puternic sau chiar vor disparea. Vom ajunge in sfarsit la o situatie de echilibru relativ intre cerere si oferta.

Potentialul de crestere nu va disparea deoarece exista in continuare „o cantitate mare de nevoi nesatisfacute”. Totusi nu se va mai putea vinde orice la orice pret – exemplu edificator: piata de imobiliare.

Daca stam bine sa ne gandim acum este momentul in care se vede cel mai bine nevoia de marketing. Intr-o piata in crestere naturala si cu o cerere mai mare decat oferta actiunile de marketing nu trebuie sa fie unele sofisticate sau rafinate.

Produsele scoase la vanzare nu indeplinesc de multe ori solicitarile clientilor, distributia nu este foarte dezvoltata, preturile sunt enorme, iar comunicarea atinge uneori cote penibile.

Acum cand pietele se stabilizeaza este nevoie de marketing profesionist si sofisticat. E timpul sa vedem ce vor cu adevarat clientii nostri, e timpul sa vedem cat de buni sunt concurentii, e timpul sa mai umblam pe la preturi si in sens descendent, sa avem strategii de afaceri si de marketing sa vedem ce si cum comunicam.

E cazul sa coordonam si sa sincronizam actiunile de marketing sa verificam daca oamenii care vand in magazin se comporta in concordanta cu ceea ce este in campania TV si sa nu mai facem bannere on-line care duc in pagina de stiri a site-ului companiei.

De acum inainte clientii vor deveni mai exigenti, isi vor verifica de 2 – 3 ori buzunarul inainte sa il goleasca. Banii vor deveni din ce in ce mai pretiosi.

Amatorii in marketing si managerii care cred ca marketingul e fata care face fluturasi si promotionale si cafea isi vor duce afacerile de rapa.

Amatorii care isi vor taia bugetele de marketing vor crea premisele esecului. Costurile in sine nu e obligatoriu sa fie reduse, ci banii cheltuiti sa fie dati pe elemente care chiar aduc rezultate.

E timpul sa facem marketing pe bune!

Acest articol a fost publicat Tuesday, 04. November 2008 la ora 15:15 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

5 Comments »

  1. […] LATER UPDATE: nu stiu cum face Nic, dar mereu suntem pe aceeasi lungime de unda… E timpul sa facem marketing pe bune […]

    Pingback: Eficienta si reducerea costurilor - 2009 un an greu pentru magazinele online | Liviu Taloi – 04. November 2008 @ 4:48 pm

  2. Asa e, Nic. Ar cam fi timpul sa facem marketing pe bune!
    Din pacate, multi manageri din firmele mici spre mijlocii nu acorda mai deloc importanta marketingului. Ba mai mult, unii confunda notiunea de marketing cu cea de vanzare!
    Eu sunt “fata care facea fluturasi” si care tocmai a fost disponibilizata sub pretextul mult prea mult temutei crize ce va sa vina peste noi… ce conteaza ca am o tona de idei, ca am terminat o facultate si un master dupa…
    Din nefericire, daca vrei sa profesezi in marketing si nu ai norocul sa lucrezi intr-un oras mare ca Timisoara, Brasov, Cluj sau Bucuresti, te lovesti mai mereu de “manageri” care nu apreciaza, minimalizeaza sau chiar ridiculizeaza ceea ce incerci sa faci….
    Si-mi trece prin minte un gand picant: oare, intr-un oras ca Deva, voi reusi sa gasesc vreodata o firma care sa vrea sa fac marketing pe bune?

    Comment: Roxana – 20. November 2008 @ 12:51 pm

  3. Imi pare rau sa aud asta Roxana.

    Ceea ce iti pot spune ca am invatat in 6 ani de antreprenoriat este ca fiecare “esec” e un sut in fund care de cele mai multe ori te impinge inainte.

    Faptul ca ai fost disponibilizata cu ocazia crizei e o dovada ca firma la care lucrai nu e tocmai cea mai potrivita pentru tine asa ca poate fi o oportunitate sa gasesti un alt job mai bun.

    Nu stiu cum e in DEVA, dar cu siguranta exista un loc mai bun decat cel din care ai plecat.

    Nui uita de MUNCESC PICANT daca iti cauti un job.

    Comment: Nicolae NAUMOF – 20. November 2008 @ 2:41 pm

  4. Clar, Nic! Un sut in fund e intotdeauna un pas inainte!
    Multumesc pentru gandul bun!
    Imi caut un job, picant, daca se poate. Ai vreo propunere?

    Comment: Roxana – 20. November 2008 @ 3:45 pm

  5. […] E timpul sa facem marketing pe bune citind poate si aceste 10 idei de marketing pentru 2009 scrise de Manuela pe blogul celor de la ePayment. […]

    Pingback: Cerere si Oferta. Eficienta. Rezultate. De ce este buna criza financiara? | Liviu Taloi – 08. February 2009 @ 4:12 pm

Leave a comment