Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Ce ne invata criza economica (2)?

Din punct de vedere al marketingului, reducerea costurilor nu ar trebui sa vizeze activitatea de marketing sau comunicare. Din pacate, in general, asa se intampla pentru ca ambele sunt vazute ca activitatile care pot fi cuantificate cel mai putin in bani sau care au rezultate prea putin notabile pe termen scurt.

Reducerea bugetelor de marketing  este o greseala, pentru ca astfel se intrerupe un program de comunicare ce ar fi trebuit sa fie continuu si coerent. Iar daca acest program se intrerupe va fi afectata increderea clientului, ceea ce e mai grav decat reducerea bugetului. In aceste momente o companie ar trebui sa dea dovada de forta si incredere in clientii ei. Sa fidelizeze si sa ofere siguranta.  

Si asa se face ca au de suferit, pe langa agentii, si toate mediile de comunicare : print, tv, radio, Internet (dar cel din urma mai putin). In schimb, focusul se va indrepta catre canale cat mai personalizate, cat mai apropiate de clientul care prezinta interes. Eu sper sa vedem campanii facute cu cap, in medii care aduc cei mai multi clienti si marketing orientat spre produse de calitate. Nu de alta, dar un mod bun de a eficientiza cheltuielile este de a investi cat mai putin si de a atrage cat mai multe incasari.

Diminuarea cererii pe anumite domenii de activitate (in special pe cele care depind direct de creditare/finantare) va genera probabil la o scadere a investitiilor acestora in publicitate – ceea ce va duce implicit la un acces mai mare al firmelor mici catre mai multe mijloace de comunicare ce le erau rezervate doar celor mai mari investitori in publicitate.

Din toata aceasta nebunie, cei care ar putea iesi in castig ar putea fi exportatorii, desi diminuarea cererii la nivel global ar putea sa le puna probleme si acestora. Ma gandesc la o reorientare catre piata interna, ceea ce s-ar putea sa fie o carte castigatoare pentru ca astfel, prin productie si consum intern, ar putea fi diminuata influenta negativa a fluctuatiei euro. Dar aceasta strategie mai depinde si de alti factori care nu fac obiectul postului actual.

Investitiile care vor fi facute, trebuie facute cu cap. In toate domeniile, in toate ariile de business, la nivelul tuturor departamentelor. Pentru ca devin mai dificile conditiile de creditare si investitiile devin mai riscante si mai supuse analizelor riguroase.

Dar, sa nu uitam ca piata romaneasca este una atipca in ansamblul ei, atat din punct de vedere al consumului si consumatorilor cat si al investitiilor!

Ne vedem maine sa discutam despre jobul ideal in Marketing! La intalnirea PICANTa de la Taifas! La 19.00!

Acest articol a fost publicat Monday, 27. October 2008 la ora 10:51 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment