Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Sunt un client ratacit – Santier Marketing partea a II-a

Se spune ca decizia de cumparare este mult mai complexa in cazul bunurilor de folosinta medie si indelungata decat in cazul bunurilor de larg consum cand decizia se ia pe loc.

Ei bine in cazul subsemnatului a aparut o deviatie a comportamentului de cumparare data de conditiile de mediu. Nu am timpul necesar sa fac cumparaturi pentru viitorul meu apartament. Nu am avut nici timpul necesar sa ma gandesc cum sa aranjez viitoarea mea locuinta.

Astfel m-am gasit in situatia de a cumpara diverse finisaje (gresie, faianta, obiecte sanitare, usi etc) fara sa stiu exact ce imi doresc, sub o presiune uriasa din partea mesterilor si a alor factori de stres.

Poate si eu am o viata prea haotica, dar sunt convins ca sunt multi oameni in situatii similare, cand trebuie sa ia in cateva ore sau minute decizii legate de achizitii care le vor afecta viata cativa ani.

Multi dintre cumparatorii de finisaje (si alte bunuri de folosinta medie si indelungata) nu au o experienta in cumpararea de astfel de produse. Tu daca ai fi pus sa amenajezi o baie, ce criterii ai lua in calcul la formarea deciziei de cumparare a unui vas de WC? Cum alegi chiuveta de bucatarie?

In acest context astfel de clienti pot fi o mina de aur pentru vanzatorii de astfel de marfuri, pentru ca se gandesc mult la confort si mai putin la pret. Doar ca a convinge un astfel de client sa cumpere din pravalia ta este mai dificil decat pe unul care este „profesionist” in astfel de achizitii.

Clientul frustrat care habar nu are care sunt caracteristicile unei cazi de baie sau ale faiantei nu va intelege nici o notiune tehnica dincolo de dimensiunile in metri si metri patrati. Un astfel de client se va uita la design, la combinatii de culori, la usurinta in utilizare, la propriul orgoliu. Un magazin de tip depozit nu va reusi sa convinga un personaj ca cel de mai sus sa ii devina client.

Omul are nevoie sa vada propuneri de combinatii de faianta, sa vada noante de culoare de vopsea pe viu si nu doar pe niste hartiute. Acest tip de client are nevoie de consiliere din partea personalului magazinului. De cele mai multe ori nu are nevoie de un designer profesionist, dar macar de sugestii sau de sfaturi minimale are nevoie.

Tot acest tip de client are nevoie de servicii suplimentare specifice produselor – transportul si eventual montajul. Chiar si in cazul cantitatilor mici este necesar ca aceste servicii sa fie disponibile, fie si contra unui cost explicit.

Sper sa se termine repede cu santierul acesta si sa revin cu subiecte mai interesante.

Acest articol a fost publicat Tuesday, 14. October 2008 la ora 07:56 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment