Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Politica de marketing si marketing de politica

A venit momentul in care romanii vor lua o decizie de cumparare politica si vor  realiza cumpararea. E vorba de alegerile legislative din 30 noiembrie 2008. 

Strategiile s-au pus de ceva vreme la punct desi inca nu am inteles exact cine pe ce pozitie este. Au inceput campaniile de PR si de „viral” prin care diversi politicieni, candidati sau nu, au intrat in gura poporului (nu va ganditi aiurea). Au fost si mai urmeaza comunicari prin eveniment. Momentan am avut doar „lansari de produse politice” (candidati).

Ceea ce este diferit la aceste alegeri fata de toate celelalte alegeri pentru Parlament este ca nu se mai desfasoara odata cu cele prezidentiale.

Astfel candidatii la Presedintia Romaniei nu mai sunt „port drapelul” sau „locomotiva” partidului pe care il reprezinta.

Tot diferit este si votul uninominal pe care multi dintre romani nu inteleg exact cum functioneaza. Cert este ca Romanii vor „cumpara” cate un produs anume (candidat) si un „pachet” format din partid. 

In lipsa unor candidati la Presedintia Romaniei partidele care au cat de cat ceva de spus au gasit o metoda de a avea „produse vedeta” sau „locomotive”.

Acestia sunt asa numitii candidati la functia de Prim Ministru. Este o foarte foarte mare minciuna aceasta formulare pentru ca Primul Ministru in Romania nu este ales de popor.

Conform Constitutiei Romaniei Presedintele Romaniei numeste Primul Ministru si Parlamentul valideaza sau nu Guvernul propus de acesta… deci degeaba candideaza unii si altii pentru ca nu avem cum sa ii votam ca Prim Ministru. 

Este doar o miscare disperata de a valorifica unele „Branduri politice” foarte puternice (sau cat de puternice pot fi) pentru a compensa absenta unor branduri puternice la nivelul produselor de baza – candidatii.

Asa numitii candidati la functia de Prim Ministru sunt doar niste tentative de brand garantie pentru incercarile de branduri de candidati. 

Foarte surprinzator (in mod negativ) a fost modul in care partidele si-au ales candidatii la colegiile de vot. Unul dintre principalele criterii a fost notorietatea.

Da. Notorietatea este o componenta a brandului, dar este un aspect usor de obtinut. Problema este a doua componenta a brandului – „Semnificatie unica si relevanta pentru publicurile tinta”.

La nivel de continut candidatii au de suferit enorm. 

Ultima tehnica de marketing folosita pentru a stimula „vanzarile” este „promovarea vanzarilor” prin care alesii poporului au decis sa creasca veniturile pensionarilor, ale studentilor si ale profesorilor… si cine stie cine mai urmeaza sa primeasca ceva in plus pentru un vot.  

Totusi spre deosebire de actiunile de promovare a vanzarilor facute de companii responsabile fata de bugetele pe care le au la dispozitie, promotiile gandite de mintile politice nu incorporeaza o inteligenta mai sus de nivelul unei curci bete. 

Iata cum intr-o saptamana (din 30 septembrie pana pe 6 octombrie) Leul Romanesc a pierdut 5.57% din valoarea sa in raport cu EURO. Iar daca e sa ne uitam la cotatia medie a  EURO din august 2008 – 3,5268 RON la un Euro si la cea de azi 6 octombrie de 3,9410 RON la un Euro, ne dam seama ca promotiile politicienilor nu au nici cea mai mica valoare reala. 

 

Desigur… urmatorul gurvern va spune ca are o mostenire grea si ca trebuie sa strangem cureaua.

 

Nu mi-as dori sa fiu in conducerea BNR zilele acestea… 

Ceea ce se uita in marketingul politic de pe plaiurile mioritice este ca in momentul de fata orice ierarhie poate fi facuta zob din simplul motiv ca majoritatea pietei este formata din non consumatori.Mai putin de jumatate din Romani mai merg la vot. 

Oare nu e mai simplu sa incerce sa atraga spre „consum” (vot) o masa cat mai mare de public? Nu e mai simplu sa aduci un nonconsumator spre tine decat sa „dai la gioale” pentru a fura un client de la concurenta? 

Desigur… ne asteapta o perioada caracterizata de o agresivitate iesita din comun in ceea ce inseamna comunicarea de marketing pentru politic. Partea proasta este ca problema majora nu este la comunicare ci la PRODUS.

Acest articol a fost publicat Monday, 06. October 2008 la ora 16:36 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment