Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Marketing din gura in gura sau Clientul Ambasador

Marketingul viral (comunicarea virala mai exact, marketing insemnand mult mai mult decat comunicare) este la mare moda in aceste zile. In esenta sa acest tip de comunicare isi are originile undeva in preistoria marketingului.

Multe firme spun ca le vin clientii prin „recomandari”. Recomandarea este elementul care sta la baza unei comunicari virale de tip pozitiv. (comunicarea virala de tip negativ este generata de lucruri „scandaloase”)

In esenta recomandarea facuta de un client unui potential client este nivelul maxim la care poate duce marketingul adevarat si bine facut. Un client multumit de produs sau serviciu si de relatia cu firma va recomanda cu caldura altui potential client oferta unei anumite firme.

Eu numesc acest tip de client „clientul ambasador”. Este acel client care aduce cu sine alti clienti in mod voluntar in absenta unui stimulent explicit din partea companiei.

Cel mai bine se manifesta clientul ambasador in cafenele, baruri si restaurante. Aici un client multumit va reveni si extrem de probabil nu va reveni singur ci cu alti clienti. Daca un local va aduce satisfactie clientilor sai vom asista cu siguranta la un adevarat bulgare de zapada cu clienti.

Clientul Ambasador apare un uriasa majoritate a afacerilor pentru ca multe dintre deciziile de cumparare se bazeaza pe experinte de cumparare si consum ale unor cunoscuti.

Orice firma isi doreste clienti ambasadori pozitivi. Pentru ca pot exista si clienti ambasadori negativi, cei care recomanda sa nu se apeleze la o anumita firma sau marca. Eu recomand cu toata caldura sa nu se apeleze la QFort pentru ca mie mi-au dau 2 gauri in stomac si cam 100 de fire albe in cap.

Astfel de clienti ambasadori negativi sunt de nedorit, in acelasi timp ei sunt in uriasa proportie roadele activitatii defectuoase a companiei si ale unei lipse de viziune de marketing.

Clientii ambasadori negativi sunt mult mai vehementi decat cei pozitivi pentru ca asa este firea umana (mai ales sud este europeana) sa se vorbeasca de rau mai mult decat de bine.

Un client multumit de produse, servicii si de relatia cu compania va spune la 2-3 cunoscuti. Un client nemultumit va spune la cel putin 10 (eu am ajuns cam la 70 de persoane carora le-am spus de experienta nefericita cu cei care vor sa reziste sa reziste sa reziste).

Acest articol a fost publicat Monday, 29. September 2008 la ora 23:07 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment