Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Povestea din spatele afacerii

A fost odata ca niciodata…ambitia si pasiunea de a construi ceva!

De cand suntem mici ne sunt citite sau spuse povesti. De ce? Ca sa ne facem mai apoi o idee asupra relitatii. Ca sa invatam ca binele invinge raul, ca sa ne formam imagini, sa ne punem imaginatia la contributie, ca sa tragem invataminte, ca sa ne umplem filele propriei povesti de viata!

Orice afacere se naste in urma unei povesti. Cele mai bune firme sau produse nu se vand doar datorita utilitatii lor imediate. Orice produs trebuie sa aiba o poveste in spate pentru a deveni intr-adevar interesant. Pe acest concept de “poveste” se bazeaza comunicarea emotionala si simbolica. Iar povestea trebuie sa rezoneze cu ceea ce este relevant in mintea consumatorilor.

Nu doar produsul vinde prin povestea sa, ci si o companie. Numele companiei, in general,  spune o poveste! Si daca nu o spune numele in sine…exista cel putin o poveste despre cum s-a gasit si ales numele.

Oamenii din spate, fondatorii, au si ei o poveste de spus. Din cand in cand se mai scrie poveste de succes a cate unei companii. Ca sa vedem ca si ei sunt oameni la fel ca noi, manati de inspiratie, ambitie si pasiune.

Logo-ul – este coperta povestii  prin care marca doreste sa-si vanda produsele sau serviciile (Benoit Heilbrunn). Un logo sugestiv este memorabil. Si aici ar fi multe de spus dar nu face obiectul gandului de azi.

Cu cat povestea genereaza mai multe imagini in mintea clientului, cu cat il stimuleaza mai mult prin simbolistica (in cazul logourilor), cu cat legenda este mai pasionanta cu atat produsul va fi mai dorit, mai apreciat. O bijuterie, de exemplu, poate genera o intreaga legenda in jurul ei. Un parfum poate inspira povesti de vacanta. O locatie turistica se vinde in principal prin prisma povestii construite in jurul sau – sau cel putin asa ar trebui avand in vedere ca unele dintre cele mai frumoase locatii turistice atrag vizitatorii prin legende. 

Povestile celor mai cunoscute branduri sau companii – atat romanesti cat si straine – sunt destul de usor de identificat pe Internet. Sunt interesante si inspirationale – mai ales pasiunea care reiese din modul cum descriu oamenii propriile afaceri, experientele trecute, greselile si reusitele.

 

Mai mult decat pentru informare, povestea din spatele afacerii este baza comunicarii. Povestea trebuie sa se regaseasca in tonul comunicarii, in mijloacele de comunicare, culorile, layoutul si continutul site-ului etc.  

Cu ce ne ajuta, pe noi clientii, sa stim povestea din spatele afacerii? Orice poveste creaza sentimentul de familiaritate, de apropiere cu businessul. Daca povestea atinge si latura sensibila atunci legatura cu produsul/serviciul/compania este si mai puternica.

Cu ce ne ajuta sa comunicam povestea din spatele afacerii? Din acelasi motiv ca cel expus mai sus: legatura si familiaritatea cu clientul. In plus,  rezonam pe corzi mult mai  greu de atins  dar mai rezistente in timp –  emotia si simbolul!

Atentie insa atunci cand comunicati povestea – exista povesti fara sa genereze business de succes, dar un business de succes nu exista fara o poveste in spate!

Si-am incalecat pe o sa!

Acest articol a fost publicat Tuesday, 22. July 2008 la ora 09:46 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

2 Comments »

  1. […] LATER UPDATE: fara vreo legatura directa, acum citesc in reader si descopar acest post, de ieri al partenerilor de la PICANT: Povestea din spatele afacerii […]

    Pingback: Doua exemple de marketing aplicat de magazinele online romanesti: ARIGO si eVINOTECA | Liviu Taloi – 23. July 2008 @ 2:09 pm

  2. Multumim Liviu pentru exemplificarea practica! (intr-adevar gand la gand)

    Comment: Ioana – 28. July 2008 @ 2:34 pm

Leave a comment