Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Ma duc la Noua Biserica. Ma duc la Mall

Noua religie – cumparaturile si noua viata intru credinta – viata artificiala.

La prima editie a conferintei Marketing Forum din 2005 a participat un lector – Lavinia Gheorghe, o domnisoara foarte simpatica. Numai ce isi incheiase angajamentul cu firma care construise City Mall si Lavinia se ocupase de campania de lansare. Ea a spus atunci ceva ce parea exagerat. Acum, la doi ani si jumatate dupa, ii dau perfecta dreptate. “Duminica, oamenii se imbracau frumos sa mearga la biserica. Acum oamenii se imbraca frumos duminica sa mearga la mall”.

Noua religie pune stapanire si pe Romania. Sambata si duminica mall-urile sunt pline ochi. Nu stiu daca mai mult se cumpara sau mai mult se viziteaza, dar sunt pline si pana acum nu am auzit de cineva care sa fi intrat intr-un mall si sa fi ramas cu portofelul intact.

La inceputurile lor, mall-urile erau populate de specii noi ale societatii post-tranzitie – mall-istii si mall-istele. Acum aceste specii sunt prezente, dar intr-o proportie mai mica. Am devenit cu totii mall-isti.

Traiesc deci consum, consum deci traiesc. “Lasati portofelele si cardurile sa vina la mine” scrie cu litere invizibile pe fiecare intrare de magazin, cafenea, fast food etc. Munciti o saptamana pentru a putea veni la mall cateva ore in week-end! Faceti rate, luati credite pentru a putea accede la noile niveluri ale purificarii spirituale prin consum.
Visa, Mastercard, Maestro, Card Avantaj, bonuri de cadou sunt noile icoane la care ne uitam pe usile magazinelor. Socializati in marea adunare locala a “food-garden”-urilor! Mergeti la film cu 15 RON biletul si 10 lei sucul si 20 de lei floricelele prefabricate.

Inspirati adanc aerul trecut prin filtre si coloane de aerisire, pe care l-au respirat si altii inaintea voastra. Nu uitati mp3 player-ul, cele 2-3-4 telefoane mobile… plus ca aveti internet wireless in acelasi loc unde puteti manca cu mana pui fript … Comandati sucuri naturale fara conservanti! Fiti linistiti… nu au conservanti, dar au coloranti si aromatizanti… tot E-uri.

Folositi GPS-ul sa gasiti loc de parcare, asta daca nu sunteti handicapat sa aveti masini de peste 80.000 de euro.

Daca ati ajuns cumva la mall si nu stiti pe ce sa cheltuiti banii pe care ii aveti sau nu, fiti linistiti. La fiecare cativa metri veti gasi cate un “ingeras” pe numar care sa va sopteasca “cumpara aia, cumpara ailalta”. Mall-urile sunt cele mai ofertante din punctul de vedere al comunicarii publicitare “in door”. De la WC pana la sala de cinema, raftul de produse sau scaunul de la cafenea veti gasi un “ad” binevoitor care va va consilia in aruncatul banilor pe fereastra.

Credeati ca frenezia mall-urilor s-a incheiat. Nu… nici pe departe. Apar noi mall-uri in orasele mai mari sau mai mici ale patriei, in Bucuresti, chiar la cateva sute de metri de alte mall-uri. Daca aveati prea multi bani si nu stiati unde sa ii cheltuiti… acum aveti oportunitatea vietii… se deschide un nou mall in cartier ! URAAAA!!!

Avem nevoie de mantuire, de vindecarea sufletelor noastre prin consum. Avem nevoie de noi si noi “temple” ale consumerismului. Cartile sfinte vor fi inlocuite de cataloagele de cumparaturi.

Mai nou generatia viitorului socializeaza on-line si apoi se intalnesc, rareori, in persoana la mall, la un film, la un suc, la o mancare rapida si, desigur, sanatoasa.
Noua religie e aici. Religia Consumul irational recruteaza noi adepti zi de zi.

Ganditi PICANT !

Acest articol a fost publicat Monday, 11. February 2008 la ora 15:38 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment