Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Marketing Intern – Armistitiul dintre Marketing si HR

Cu educatia de marketing si formarea in resurse umane inclin sa cred ca am o viziune aparte asupra ceea ce inseamna gandirea de marketing si implementarea ei la nivelul tuturor departamentelor…cu precadere a celui de resurse umane. De aici s-a nascut si interesul pentru Marketing Intern, care s-a concretizat intai in lucrarea de licenta si apoi in organizarea sub umbrela PICANT a primului Training de Marketing Intern din Romania, sustinut de Florina Pinzaru.

In general, activitatea de Marketing a companiei este orientata exclusiv catre piata. Informarea cu privire la misiune, viziune, obiective, produse, cercetare, respectarea promisiunilor este adresata cu preponderenta clientilor, furnizorilor si partenerilor. In acelasi timp, departamentul de HR se ocupa mai mult de treburi administrative si de recrutare. Combinand cele doua notiuni s-a nascut termenul de Marketing Intern – un concept neinteles corect de multi oameni, concept care vizeaza imprimarea gandirii de marketing in toate departamentele unei organizatii si transformarea angajatilor in cei mai devotati si credibili promotori ai companiei.

Intr-o companie toate departamentele trebuie a lucreze impreuna pentru atingerea acelorasi obiective: profitabilitatea si succesul acesteia. De multe ori insa acest lucru nu se intampla si din pacate se observa lipsa unui real spirit de echipa si o cunoastere in amanunt a viziunii si obiectivelor companiei, pe fondul unei comunicari defectuoase. Activitatea de marketing si promovare a companiei nu poate şi nu trebuie să fie făcută numai de oamenii de marketing. Marketingul nu este neaparat “treaba tuturor”, dar in mod sigur gandirea de marketing este o necesitate de adoptat pentru toţi angajatii. Comunicarea, informarea, adaptarea mesajului la auditoriu, gandirea strategica, pe termen lung, integrarea in organizatie, promovarea implicita a organizatiei sunt actiuni de marketing pe care orice angajat al companiei ar trebui sa le inteleaga si sa le practice.

Aici ar trebui sa intervina atat oamenii de HR cat si cei de Marketing. Implementarea Marketingului Intern este o treaba de echipa – succesul depinzand de buna comunicare si colaborare dintre ei.

Multi dintre cei care intra in contact cu piata muncii si procesele de recrutare au observat ca, in prezent, angajatii aleg firmele si nu invers. Aceasta face ca intreprinderile sa fie nevoite sa se vanda pe ele insele catre angajati, ca pe orice alt produs pe care il fabrica. Concurenta nu se mai manifesta strict la nivelul clientilor cat, mai acut in anumite domenii, la nivelul candidatilor si al angajatilor. Nu se vand doar produsele si serviciile companiei ci si atmosfera si conditiile de munca.

Este clar ca o afacere merge bine pe piata si castiga mai multi consumatori ca urmare a furnizarii de mai multa valoare pentru client decat oricare alta varianta. Atat oamenii de de marketing cat si cei din HR stiu, dar tind sa subestimeze faptul, ca atitudinea angajatilor de la interfata cu clientii, designul magazinelor, ca si amabilitatea si eficienta echipelor care asigura servicii post-vanzare, au un mare impact asupra valorii pentru consumatori. Toti acesti factori, printre multi altii, pot influenta perceptia consumatorilor asupra beneficiilor produsului/serviciilor, functionale, emotionale si organizationale. Acest aspect duce la concluzia evidenta ca este nevoie de marketing intern.

Este un subiect extrem de interesant  si de util. Asa ca va asteptam la training pe 28 si 29 iulie. Ultima zi de inscriere este pe 24 asa ca puteti sa va grabiti pentru a mai prinde ultimele locuri disponibile.

Acest articol a fost publicat Wednesday, 16. July 2008 la ora 13:17 in categoria PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment