Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Cine Gandeste Azi?

Cine gandeste astazi? De ce avem nevoie sa gandim zi de zi? Nu e mai usor sa muncim? Vorba sloganului comunist „Noi muncim nu gandim”.

In esenta asta este diferenta dintre capitalism si comunism… si nu ma refer la „In capitalism omul era exploatat de catre om, in comunism a fost invers”.

Cand vorbeam cu Abe (Ioana Anescu) despre articolul de saptamana aceasta am inceput discutia cu „Cine gandeste azi? Tu sau Eu?”

Intrebarea ramane valabila si la scala mare – Cine gandeste astazi? De ce avem nevoie sa gandim zi de zi? Nu e mai usor sa muncim? Vorba sloganului comunist „Noi muncim nu gandim”.

In esenta asta este diferenta dintre capitalism si comunism… si nu ma refer la „In capitalism omul era exploatat de catre om, in comunism a fost invers”.

Esenta valorii adaugate reale este gandirea, proprietatea intelectuala. Munca bruta si utilajele sunt uniforme si quasi-omniprezente. Diferenta dintre doua companii o face inteligenta acumulata in ele. Diferenta dintre doua „marfuri” o face inteligenta, proprietatea intelectuala si capacitatea de a construi branduri (mare consumatoare de inteligenta).

Prea multa vreme Romania a fost o „exportatoare” de cereale, petrol, cherestea, fier vechi si forta de munca bruta.

Cand va veni vremea in care sa exportam inteligenta si branduri?

Niciodata daca vom continua sa muncim nu sa gandim.

Zilele acestea am tot explorat modalitatile de formare a preturilor si am testat cateva preturi pentru niste produse. Sincer sunt satul de a justifica preturile prin costuri… vreau sa justific preturile prin valoare adaugata, prin branduri si prin emotie… stiti ratiunea duce la concluzii, emotia la actiune.

In acelasi timp avem nevoie de a justifica preturile si banii incasati (valoarea adaugata) prin munca, dar nu munca „cu carca”, ci cu neuronii si cu inteligenta.

Exista (din pacate) enorm de multi „papagali” care isi justifica banii primiti prin „valoarea semnaturii si a stampilei”.

Banii incasati trebuie justificati prin munca inteligenta, prin plus valoare reala care sa ne permita sa fim competitivi atat pe piata nationala cat si pe cea internationala.

Nu mai putem aduce ca argument pretul scazut! Pretul mic este calea catre esec in uriasa majoritate a cazurilor. Plus ca preturile vor creste mereu…

Ganditi si munciti … dar in ordinea asta 🙂

Ganditi PICANT, Munciti PICANT…
Nu uitati sa va placa ceea ce faceti.

PICANT – ALEG.

Acest articol a fost publicat Monday, 07. July 2008 la ora 22:49 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment