Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Comunicare cu Buget “vai de mama lui” sau povestea Violetei

Multe dintre posturile de “marketing” sunt de fapt posturi de comunicare in proportie majoritara. Adica cercetarea si strategia sunt mai degraba absente din fisa postului. Mai mult bugetele de marketing pe care le au la dispozitie acesti marketeri sunt mici sau minuscule.

Desigur mai exista si varianta in care nu exista un buget de marketing sau un buget de comunicare si, implicit, la fiecare actiune pe care un marketer vrea sa o desfasoare trebuie sa bata drumul intre Sefu Mare si contabilitate (al carei rost inca nu il inteleg dupa 4 ani de business).

Desigur ca asteptarile Sefului Mare cum ar putea fi altfel decat mari, dar si zgarcenia e la fel de mare. Si atunci, marketerul nostru, sa ii spunem Violeta, are de facut comunicare de marketing (ca cercetarea e un lux si strategia o face Sefu Mare, ca d’aia e sef) de o calitate exceptionala cu buget “vai de mama lui”.

In aceasta situatie Violeta vine la training la PICANT :)… glumesc, dar ar putea sa vina…

Violeta are de facut cercetare in randul clientilor, desi nu are buget pentru asa ceva. Ea trebuie sa afle ce si de ce ar cumpara sau cumpara deja produsele firmei la care lucreaza. Violeta va face un minim chestionar pe care il va trimite clientilor sau ii va suna aplicandu-le chestionarul ea singura, ca doar nu e buget si pentru 1-2 asistenti de marketing.
Dupa ce a aflat cate ceva de la clienti ea va trebui sa faca o minima schita a campaniei de promovare. Ce trebuie sa obtina (de parca nu ar fi evident – cresterea vanzarilor cu 5000%), Ce transmite, cui comunica si asa mai departe.

Cand vine vorba de tehnicile de comunicare pe care le poate folosi, pe Violeta o apuca durerea de cap pentru ca bugetul asa cum e el trebuie impartit intre mica sau minuscula agentie de publicitate cu care se lucreaza si achizitia de spatiu media (daca e nevoie), productie etc. Violeta are nevoie de agentie pentru ca printre talentele ei inascute nu se numara si grafica, web design-ul etc.

Iata cateva dintre lucrurile pe care Violeta le-ar putea face pentru a eficientiza bugetul pe care si asa nu il are:

1. Sa dezvolte site-ul de companie prin introducerea unei sectiuni de “resurse” si “Ponturi”.
2. Sa introduca newsletterul de firma.
3. Sa Faca un blog despre ce vinde firma la care lucreaza.
4. Sa Foloseasca advertorialele in defavoarea machetelor sau bannerelor.
5. Sa emita stiri – comunicate de presa – pe care sa le publice on-line.
6. Sa faca o brosura mica despre oferta pe care agentii de vanzari sa o lase clientilor.
7. Sa intre cu publicitatea (daca este cazul) pe mass media locala – radiouri si ziare locale – care au tarife mult mai decente.
8. Sa produca “in regie proprie” spoturile audio… se poate face foarte ok cu un microfon si un soft de editare a sunetului.
9. Sa isi ia “colegul de la IT” care are tot felul de gigele (gadgets) electronice printre care si o camera de filmat si sa faca un mic film de prezentare prin firma, in depozit, in fabrica (daca e cazul), sa il filmeze si pe Sefu Mare dand o declaratie (sigur o sa ii dea un bonus la salariu ca doar i-a crescut orgoliu). Apoi sa il bata la cap pe colegu’ sa puna pe youtube filmuletul. Dupa asta il va pune in site-ul de companie, in blog si va da mailuri la clienti sa vada si ei minunea… spot tv la firma x… e ceva.

Violeta are insomnii pentru ca acum o saptamana a trimis niste e-mailuri de promovare catre o lista (sefu ii spune baza de date) de mailuri pe care a cumparat-o el la pretul de 69 RON in urma primirii unui mesaj prin posta electronica – “Vand baza de date 2 milioane de adrese de e-mail din Romania”… Ea stie ca nu e tocmai cea mai buna tehnica de promovare, dar nu a avut de ales… pana la urma si ea este de acord cu faptul ca daca ar avea un buget mai mare ar face si altfel de comunicare… he…he un CSR ceva … viseaza marketerul nostru.

Violeta dupa 12 – 16 luni isi va da demisia. Se va duce intr-o firma mai mare unde exista buget… In urma ei vor ramane lucruri faine, dar de care nu se mai ocupa nimeni.

Povestea Violetei se incheie cu sarmale de anul nou servite la final de ianuarie, deci reci.
Ganditi PICANT !

Acest articol a fost publicat Tuesday, 12. February 2008 la ora 15:23 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment