Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Traim intr-o fabula!

Stim de mici ca romanul s-a nascut poet! Marketingul politic nu face exceptie ! Departe de a fi o poezie…ceea ce se intampla in politica noastra seamana cu o fabula ! O fabula a carei morala nu pare sa o priceapa nimeni ! In mod normal as spune ca este o jungla…dar cum monedei nationale (leul) ii cam tremura picioarele, ma rezum la a “fabula”.

Nu sunt experta in Marketing Politic. Dar cam asa vad eu situatia.

Sa o luam sistematic:

Produsul = omul politic cu platforma si programul sau politic

Sa fim realisti. Nu avem asa ceva. Noi nu avem “oameni” avem animale: am avut ursi, vulpi, iepurasi si cucuvele. Acum avem buldogi si sacali. E adevarat ca singura “personificare” in aceasta recenta fabula a turului 2 este un cadru medical. Insa nu stiu daca ne va vindeca sau imbolnavi mai rau!

Pretul si Distributia – cred ca le vom simti dupa finalizarea alegerilor locale, timp de 4 ani!

Promovarea = prin toate canalele de comunicare si de multe ori chiar live.

In ultima perioada, cel putin de o luna, toate canalele de comunicare zbarnaie de tot felul de spoturi, stiri, articole, posturi pe bloguri si altele. Care de care mai amuzante sau mai penibile. Ceea ce mi se pare trist este ca nici una din campanii nu a parut serioasa.

Parca toate au fost facute in lehamite! S-a ras de nume, s-a ras de sloganuri cu tenta sexuala (stiindu-se bine ca sexul si umorul vand), s-a ras de planuri si strategii electorale sustinute la TV. Dar in primul rand s-a ras de noi ! Noi = publicul tinta!

Ceea ce nu au inteles in primul tur, si nici nu cred ca vor intelege vre-odata politicienii este cum sa “asculte” publicul tinta si cum sa isi formuleze mesajul in conformitate cu nevoile si asteptarile acestuia. Rezultatul ? Mai putin de jumatate de populatie a votat ! Este un feed-back. Un feed-back pe care politicienii incearca sa-l ascunda folosind antidotul « marketingului viral » cu filmulete sarcastice cu mesaje mai mult sau mai putin “clare” si directe pe youtube (ca e la moda si prind la publicul tanar), cu posturi pe bloguri, cu joculete si lamentari online. Am gasit pe un site un citat al lui Orvel Roy Wilson – « Clientii cumpara din motivele lor, nu ale tale ». Tot de asta nu voteaza. Si, decat sa te chinui sa ii convingi sa voteze…mai bine afli de ce nu voteaza si cum poti sa anihilezi aceasta negativitate! Parerea mea!

Nu comentez aici penibilitatea implementarii unor campanii, care aveau un nume promitator si ar fi putut fi unele de rasunet, nu doar la nivel de actiune ci si la nivel de rezultate. Ceea ce pot sa spun este (pentru cei care au urechi de auzit si ochi de vazut) ca tot americanii dau lectii de marketing!

Asa cum ei sunt parintii marketingului general, tot asa ar trebui sa luam notite ca niste invatacei cumint despre marketingul politic. « Batalia » dintre Barack Obama si Hillary Clinton este buna de trecut in carti. Intreaga campanie, site-urile, mesajele, discursurile. Nu s-au injurat, nu au aruncat cu noroi unul in altul. S-au concentrat pe actiuni. Si-au atras publicul de partea lor prin diplomatie.

Exemplific mai jos site-urile celor doi. Vizitati-l cu atentie. Cred ca din fiecare sectiune e ceva de invatat, mai ales mijloacele de promovare exploatate la maxim!

Barack Obama

Hillary Clinton

Site-ul lui Hillary a fost modificat la cateva minute dupa inceputul discursului de final de campanie.

O alta lectie de diplomatie si rafinament este discursul de retragere din cursa electorala a Doamnei Clinton. Si merita observat tot : de la comentariile pertinente ale comentatorilor BBC pana la limbajul corpului, expresia fetei si tinuta vestimetara!

Morala: Ei pot! Noi? Cand?

Acest articol a fost publicat Monday, 09. June 2008 la ora 18:09 in categoria Gand PICANT, Neclasificat. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment