Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Extensia de brand intre logica si absurd

Extensia de brand sau extinderea brandului reprezinta o chestiune controversata in randul specialistilor in marketing. Exista unii care o sustin si altii care o considera calea sigura catre esec.

 

Cred ca exista o cale de mijloc prin care un brand poate fi extins atat cat ii permite brand essence-ul sau. In acelasi timp o serie de extensii de brand sunt cu adevarat exagerate si tind sa frizeze absurdul.

 

Primul exemplu l-am gasit intr-o carte si se refera la o marca de pasta de dinti care ajunsese sa aiba 38 de variante. Interesat este ca un om are intre 28 si 32 de dinti (depinde daca si-a scos sau nu masele de minte). Presupunand prin absurd ca fiecare dinte ar fi spalat cu un tip de pasta de dinti… tot ar fi fost prea multe tipuri ale pastei de dinti in cauza.

 

Cati dintre noi vrem sa prevenim doar o parte a posibilelor neplaceri dentare. De exemplu Vasile vrea sa nu aiba carii, dar ii convine sa aiba tartru. Pe de alta parte Geta vrea sa aiba o respiratie proaspata, dar nu are o problema ca are dintii galbeni, iar Petre prefera sa nu il doara dintii, dar sa ii miroasa gura… Cred ca asa arata rezultatele studiilor pentru crearea de noi paste de dinti…

 

Si uite asa din goana pentru diferentierea pastelor de dinti a iesit castigatoare aceea care le rezolva pe toate (sau macar promite).

 

O alta situatie absurda a extensiilor de linie este in cazul medicamentelor care isi adauga o varianta „Forte”. Acum o saptamana si cateva zile am asistat la un dialog dintre o farmacista si o clienta a farmaciei:

Clienta: – Dati-mi va rog si un Nuro**n.

Farmacista: – Pentru ce doriti? Pentru dureri de cap?

Clienta: – Da.

Farmacista: – Doriti Nuro**n clasic sau Nuro**n Plus?

Clienta: – Care este diferenta dintre clasic si plus?

Farmacista: – Nuro**n Plus este mai puternic si substanta este intr-o capsula care permite o absorbtie in organism mai rapida.

Clienta: – Dati-mi Plus.

 

(Dialogul a fost redat din memorie. Nu bag mana in foc pentru exactitate).

 

Sa vedem acum de ce clienta a ales varianta plus. Pentru ca este un om normal si atunci cand o doare capul vrea sa ii treaca durerea cat mai repede, daca se poate pe loc. Apoi sa se intoarca la activitatile sale.

 

Acum sa ne imaginam cum ar gandi un cumparator care ar fi ales varianta Clasic. „Eu sunt masochist, nu am ce face cu timpul meu. Prefer ca atunci cand ma doare capul sa imi treaca durerea LENT si sa ma chinuie mai mult.”

 

Trageti voi concluziile.

 

 GANDITI PICANT

Acest articol a fost publicat Sunday, 18. May 2008 la ora 14:16 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment