Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Importanta Numelui unui Brand

Daca te-ar chema Virginia Sulescu sau Gogu Betzivan crezi ca ai avea la fel de mult succes ?

Ce va spune numele de Iosif Dzhugashvili ?

Numele unui brand este foarte important in succesul sau esecul sau pe piata. Nu este decisiv numele, la fel cum toate componentele brandului nu sunt decisive, dar sunt importante.

Trei dintre Numele unor personalitati (negative) din istoria mondiala nu sunt numele pe care le-ar fi avut in mod normal…

Iosif Vissarionovich STALIN este Iosif Vissarionovich Dzhugashvili.
Vladimir Ilyich LENIN este Vladimir Ilyich Ulyanov.
Adolf Hitler este Adolf Schicklgruber.

Daca oamenii nu sunt responsabili in mod direct de numele pe care le poarta, custozii de brand sunt responsabili 100% de numele brandurilor de care ingrijesc.

Zilele trecute am auzit de o bautura energizanta care se numeste “Depresso”… No Comment.

Numele unui brand (sau al unui produs sau companie care vrea sa devina brand) este vital in succesul viitorului brand. Numele trebuie sa indeplineasca patru mari conditii:

1. Trebuie sa fie usor de retinut si de pronuntat. Dzhugashvili este infinit mai greu de pronuntat decat STALIN.
2. Trebuie sa fie unic si usor de diferentiat de alte nume de brand. Targul imobiliar national nu este catusi de putin diferit de Targul national imobiliar.
3. Trebuie sa fie ilustrativ pentru produsul in cauza, pentru beneficiul unic (punctul de diferentiere) si pentru promisiunea brandului. Acest punct nu este 100% obligatoriu, existand o serie de exceptii de la aceasta regula cum este “Amazon.com”. Totusi ele sunt exceptii si nu reguli.
4. Trebuie sa nu aiba conotatii negative in limba (limbile) vorbita(e) de publicul tinta sau in alte limbi cu care ar putea interfera publicul tinta sau chiar brandul. De exemplu Pajero inseamna in jargonul sud american “onanist”. Nimeni nu ar vrea o masina “labagiu”. In acelasi timp putem considera ca Banca Centrala din Botswana nu are o problema reala prin faptul ca moneda nationala a tarii se numeste “Pula”. Interferenta cu publicul vorbitor de limba romana este insignifianta.

PICANT a lansat serviciul de Naming si Consultanta de Brand. Detalii aici
Ganditi PICANT !

Acest articol a fost publicat Wednesday, 09. April 2008 la ora 11:19 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment