Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Cum învăţăm continuu marketing

Persoanele deja “înregimentate” în departamente de marketing recunosc, de multe ori, la traininguri, nu nevoia neapărată de noi cunoştinţe, cât mai ales de împrospătare a lor şi de structurare pentru o aplicare optimă.

La prima vedere, asemenea obiective de formare pot părea puţin ciudate. Dacă deja lucrăm în marketing şi avem, în mod evident, cunoştinţe teoretice şi practice, de ce simţim nevoia de structurare?

După mai multe sesiuni de training în domeniu, cu participanţi dintre cei mai diverşi, de la firme cu capital 100% românesc până la multinaţionale, cred că răspunsul stă în gap-ul dintre cantitatea de informaţii din manuale şi realitatea aplicării din teren.

Departamentele de marketing se ocupă, de multe ori, doar de o parte mică a domeniului.

Ele văd clar strategia şi partea de comunicare, însă întâmpină dificultăţi şi frâne la nivel de operaţionalizare, care intră în sfera altor structuri interne din firmă. De aceea, atunci când învăţăm continuu marketing, pentru a rămâne competitivi, avem nevoie de noutăţile domeniului şi de cursuri care să ne ajute în dezvoltarea de abilităţi pentru formarea de proceduri. 

Un training bun de marketing include, în mod obligatoriu, partea de operaţionalizare. Altfel, rămâne o poveste frumoasă şi atât.

Acest articol a fost publicat Monday, 07. April 2008 la ora 08:52 in categoria PICANTerii de la Colaboratori. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

4 Comments »

  1. Din pacate rutina in care intra multe persoane care lucreaza in marketing si lipsa de timp, ii impiedica sa constintizeze aceasta nevoie de structurare si improspatare a cunoastintelor.

    Comment: ioana – 07. April 2008 @ 9:15 am

  2. Problema se pune in acceptarea de comun acord si la toate nivelurile companiei a marketingului si a constientizarii importantei lui. Putini sunt managerii care inteleg ca angajatii trebuie sa aiba notiuni de marketing indiferent de departamentul in care lucreaza. Notiuni de baza….elementare. Insa notiuni care sa ii invete sa deschida ochii la ceea ce se intampla in jurul lor in piata in care activeaza ca parte a firmei.
    Iar partea de operationalizare – atat in marketing cat si in alte activitati care presupun implementarea unei idei, strategii, teorii – lasa de dorit! Si aici se vede lacuna din sistemul de invatamant – care ne umple de teorie dar practica ioc.

    Comment: ioana – 09. April 2008 @ 11:51 am

  3. Parerea mea este ca principala problema este in a intelege importanta marketingului la orice nivel. Fiecare angajat ar trebui sa aiba cunostinte….minime, vagi dar sa fie acolo – despre ceea ce inseamna marketingul si despre piata in care activeaza, fiind o parte a companiei.
    In ceea ce priveste operationalizarea…cred ca aici se vede marea lacuna a invatamantului romanesc – teorie o gramada, practica ioc.

    Comment: ioana – 09. April 2008 @ 3:36 pm

  4. Intr-adevar, operationalizarea e esentiala , in orice domeniu, inccusiv in educatie /invatamnat .Din pacate sistemul este greoi, se manifesta temere, iar restucturarea in invatamant , nu s eface prin reducere de personal, ci prin reale schimbari, profunde la nivel de curricula si nu numai.

    Comment: Stefan Maria – 09. February 2010 @ 2:43 pm

Leave a comment