Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Surprize placute: Cand nimerim pe langa, dar iese bine…

Cu totii am invatat ca atunci cand facem marketing trebuie sa fim cat mai exacti, sa stabilim clar publicul tinta, sa stabilim obiective, sa stabilim un mesaj, sa previzionam rezultate etc.

In marea majoritate a cazurilor (situatiilor profi) asa se si intampla, cu o abatere minora.

Dar exista si situatii in care. “socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ”, cand foarte multe dintre previziuni si analize nu se confirma, dar cumva lucrurile ies bine.

Foarte des intalnita este situatia in care publicul vizat initial nu raspunde comunicarii, dar un alt public, nu foarte indepartat de cel initial, este receptiv. O alta situatie este cand produsul pe care l-ai proiectat si scos pe piata este folosit la altceva decat a fost el gandit. Un exemplu foarte bun este vestitul twitter care a fost „luat” de utilizatori si folosit la mult mai mult decat a fost gandit initial.

Acestea sunt surprize placute, iar o companie nu trebuie sa se panicheze cand lucrurile nu ies asa cum au fost planificate, dar sunt cumva bine. Ceea ce Nu trebuie sa faca este sa incerce sa schimbe starea de fapt. Daca prima reactie de surprindere este urmata de a incerca sa se modifice ceva ce merge bine, nu este in regula.

O companie aflata in aceasta situatie ar trebui sa „imbratiseze” aceasta stare de fapt, sa cunoasca foarte repede publicul care ii cumpara produsele si cum le foloseste pentru a putea ca in viitor sa raspunda solicitarilor acestor clienti.

Surprizele placute sunt rare si nu se intampla de doua ori in aceeasi situatie… 

Acest articol a fost publicat Tuesday, 04. May 2010 la ora 11:22 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  – 

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment