Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Vorbim, Vorbim, Dar Cum ?

Prin originile noastre latine suntem un popor comunicativ. Noi vorbim mult. Daca adaugam si faptul ca traim intr-o epoca in care schimbul de informatie (comunicarea) a capatat proportii nemaintalnite in istoria omenirii, putem considera ca vorbim si comunicam foarte mult.

Comunicarea (schimbul de informatie) are doua dimensiuni: cea cantitativa si cea calitativa. Despre componenta cantitativa putem fi cu totii de acord ca nu ducem lipsa de cantitate de informatie vehiculata. In ceea ce priveste componenta calitativa a comunicarii avem „de toate pentru toti”.

Calitatea comunicarii vizeaza doua aspecte: Calitatea informatiei propriuzise supusa transferului si Calitatea modului de livrare a informatiei.

In ceea ce priveste calitatea informatiei prefer sa nu ma pronunt deoarece calitatea este fundamental legata de nevoile receptorului. Ceea ce unui individ i se pare o informatie „de calitate”, altuia i se poate parea frivola.

Calitatea modului de livrare a informatiei este si ea un aspect subiectiv, dar mult mai putin decat calitatea informatiei. Un mod bun de livrare a informatiei este acela prin intermediul caruia informatia este transmisa complet, corect si duce la  obtinerea feed-back-ului dorit din partea receptorilor.

Una din modalitatile de livrare a informatiei este discursul public sau sustinerea de prezentari. In aceasta situatie comunicarea este deosebit de complexa implicand comunicare verbala, paraverbala, non-verbala, comunicare in scris, comunicare prin imagini si simboluri. De asemenea prin natura sa, prezentarea publica este influentata de o multitudine de factori de mediu generic numiti „Zgomot ambiental”.

Daca ati participat la o conferinte in care sa fie prezenti lectori romani si straini, probabil ca ati remarcat diferenta dintre acestia. Diferenta nu este colosala la nivelul informatiei livrate, dar este cel putin sesizabila la nivelul modului de livrare a informatiei – abilitatile de vorbit in public.

Din pacate scoala romaneasca nu include si nu stimuleaza dezvoltarea abilitatilor de prezentare in public.

Exista multe opinii conform carora trebuie sa ai talent, ca sunt abilitati inascute etc. Aceste opinii duc la o paradigma: Trebuie sa ai ceva deosebit pentru a sustine prezentari publice bune. Nimic mai fals. Nu voi fi ipocrit sa spun ca oricine poate sustine prezentari publice bune. Dar pot spune cu tarie ca cei mai multi dintre noi pot sustine prezentari publice bune. Si Da! Sunt de acord ca pentru a sustine prezentari publice exceptionale trebuie sa ai si talent si enorm de multa pregatire si exercitiu. Totusi nu e necesar ca toti sa fim „oratori de renume mondial”. Trebuie doar sa putem sustine o prezentare buna astfel incat mesajul nostru sa ajunga la audienta si sa genereze feed-back-ul pe care ni-l dorim.

Conform principiului „Fii Schimbarea pe care ti-o doresti” la PICANT organizam trainingul de prezentari publice SPEECH pe 6 si 7 mai. Si ceva ce (inca) nu apare apare pe site: Unul dintre co-trainerii SPEECH este Carmen IVANOV care are peste 10.000 de ore in fata microfonului in emisiuni live si jurnale de stiri la TV si Radio. Mai multe despre Carmen IVANOV gasiti pe www.dictie.ro

……………………….

Va dorim sa aveti parte de o sarbatoare cu bucurii si in care sa petreceti timp valoros alaturi de cei dragi. 

Acest articol a fost publicat Tuesday, 30. March 2010 la ora 11:23 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment