Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Importanta Comunicarii Non-Verbale

De importanta comunicarii non-verbale iti dai seama cel mai bine atunci cand ai posibilitatea de a comunica doar non-verbal. Iar aceasta situatie se intampla cand esti intr-un mediu in care comunicarea verbala (incluzand comunicarea in scris) iti este negata.

Personal am avut aceasta experienta foarte recent cand am avut prima experienta mai ampla de turist in Bulgaria. Nu am fost la mare sau in alt loc foarte dezvoltat ca turism international, ci la Veliko Tarnovo, un mic oras semi-turistic axat in special pe turismul intern.

Cu greu am gasit oameni care vorbeau engleza (si aceea extrem de rudimentara), iar despre franceza nici nu s-a putut pune problema. Astfel ca marea majoritate a comunicarii s-a bazat pe extrem de putine cuvinte si foarte multe semne si pe mimica.

In ceea ce priveste comunicarea in scris (citit mai exact) am apreciat foarte mult faptul ca in urma cu aproape 20 de ani tatal meu m-a invatat alfabetul chirilic din care imi mai aduceam aminte doar cateva caractere. Si chiar daca as fi putut citi (cu mare dificultate), imensa majoritate a cuvintelor nu imi erau cunoscute.

In ceea ce piveste „experientele de shopping” am constientizat inca o data cat de importanta este comunicarea in magazin si identitatea vizuala a unui brand. Multi constientizam cat de valoroase sunt acestea, dar cand nu avem  componenta de comunicare verbala (scris) constientizam si mai bine importanta lor.

Imaginati-va ca sunteti intr-un supermarket la raionul de vinuri (Bulgaria este laudata pentru vinurile sale care cel putin principial sunt mai ieftine decat in Romania) si vreti sa alegeti cateva sticle. Nu intelegeti absolut nimic din ceea ce scrie pe etichete (exceptand soiul de vin care este scris in alfabet latin). Cum faceti alegerea ?

Uneori este necesara o experienta mai dura pentru a constientiza importanta unor lucruri pe care altfel le percepeai ca fiind subsidiare altora.

Despre identitatea vizuala a unui brand vom vorbi la Junior Brand pe 16 aprilie si despre comunicarea non-verbala in sustinerea prezentarilor publice la SPEECH pe 22-23 aprilie.

Acest articol a fost publicat Wednesday, 24. March 2010 la ora 12:03 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment