Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Misiunea unei companii – cat e real si cat e gargara

Pentru ca ne-am saturat de prea multi absolventi de Pipera Business School

Am auzit cu totii de “Misiunea companiei”. Aceasta notiune apare in manualele de management si de marketing. Din pacate de cele mai multe ori „Misiunea companiei” este doar un text pompos si steril, fara nici un fel de oglindire in activitatea curenta a firmei. Mai sunt cazuri in care „Misiunea companiei” a fost scrisa de „2 fete de la PR la o cafea” si postata pe site si pe brosurile de prezentare, dar afara de „cele 2 fete de la PR” nimeni din firma nu a auzit acea misiune.

Acestea sunt cazurile de gargara corporatista sau pseudo-corporatista. In realitate misiunea firmei este sa jupoaie clientii sau sa le scoata fire albe.

Mai exista si cazuri in care „Misiunea companiei” este un ideal al antreprenorilor sau managementului din spatele firmei. Acest „ideal” este unul mai presus de bani si de a scoate produsele din depozite sau a avea coada la punctele de vanzare.

Exemple de „idealuri” sunt eradicarea saraciei, reducerea poluarii, alfabetizarea populatiei etc. Poate ca aceste „idealuri” sunt mai degraba potrivite pentru ONG-uri sau guverne. Totusi ele pot fi atinse (chiar si partial) prin activitati economice, activitati care sa fie si profitabile pentru firmei si benefice pentru societate per ansamblu.

Sunt multe exemple de companii care au reusit (macar partial) sa atinga aceste idealuri sociale prin activitati economice. Una dintre companii este Matsushita Electric. O alta este Microsoft (stiu ca nu e cea mai iubita companie). Lista poate continua.

Personal va pot spune ca „misiunea companiei” PICANT este sa reducem risipa prin instruire… si da! Vanzarea de traininguri este o forma prin care putem avea si activitate economica si sa indeplinim aceasta misiune… Pentru ca ne-am saturat de prea multi absolventi de Pipera Business School.

„Fii Schimbarea pe Care Ti-o Doresti!” Mahatma Gandhi

Acest articol a fost publicat Tuesday, 16. March 2010 la ora 11:15 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

1 Comment »

  1. Foarte bineee…

    Comment: fozzie – 16. March 2010 @ 4:20 pm

Leave a comment