Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

De Bine si de Rau in Comunicarea prin Eveniment

Comunicarea prin eveniment este cea mai complexa forma de comunicare de marketing. Ea a fost (si inca este) una dintre formele favorite de comunicare atat pentru companii cat si pentru agentiile de comunicare.

Motivele sunt date de marjele mari de adaos pe care le aveau agentiile, de „coolness-ul” unui eveniment si de eficienta acestora (cel putin la nivel teoretic).

Comunicarea prin eveniment daca este facuta bine, are rezultate foarte bune in sensul asimilarii mesajului transmis. Datorita faptului ca participarea la un eveniment este o experienta multisenzoriala (daca evenimentul este facut bine) – se pot stimula toate cele cinci simturi – mesajul poate fi transmis prin mai multe forme si prin mai multe tehnici. De asemenea, participarea la un eveniment este o actiune – o experienta a persoanei si astfel retinerea mesajului de catre receptor este mult mai buna decat in cazul altor forme de comunicare.

In pofida acestor avantaje, multe comunicari prin evenimente nu au avut succesul dorit (sau chiar deloc). Fie ca este vorba de participari ca expozanti la targuri si expozitii, fie ca este vorba de organizarea unor evenimente proprii, multe companii nu au primit ceea ce isi doreau in urma acestor evenimente.

Principalul motiv este stabilirea defectuoasa a publicului tinta pentru un eveniment. Pe langa multele avantaje pe care le prezinta comunicarea prin eveniment, aceasta are si dezavantaje. Cel mai important fiind costul ridicat pe tinta atinsa. Costul pe tinta atinsa poate ajunge si la cateva sute sau mii de euro, in functie de eveniment. Astfel pentru a avea o logica economica un eveniment trebuie sa vizeze un public cu potential financiar ridicat. Chiar si in cazul evenimentelor care vizeaza si mass media sau lideri de opinie, ceea ce pot oferi acestia trebuie sa depaseasca sumele investite per capita. In cazul clientilor sau prospectilor, acestia trebuie sa fie unii foarte valorosi din punctul de vedere al fortei de cumparare.

Am vazut o multitudine de evenimente care au avut in audienta multe persoane care in mod cert nu se incadrau in publicul tinta. Fiecare persoana participanta la un eveniment care nu se incadreaza in publicul tinta bine definit, reprezinta in mod real pierderi.

Un alt motiv al esecului unor evenimente este absenta follow-up-ului. Comunicarea prin eveniment nu este intotdeauna suficienta pentru a declansa beneficiile pe care compania si le doreste (vanzari, relatari mass media, recomandari de specialist etc.). De cele mai multe ori este nevoie de follow-up – in unul sau mai multe „valuri”.

Atat in cazul participarii la expozitie, cat si in cazul organizarii unor evenimente proprii, dupa incheierea evenimentului compania asteapta sa vina comenzile. Intr-o piata cu cererea mai mare decat oferta aceasta greseala majora este partial iertata, dar ramane o greseala grava. Intr-o piata competitiva … ei bine… pot sa astepte mult si bine. Comenzile nu vor veni sau daca vor veni vor reprezenta foarte putin din ceea ce se putea obtine.

Mai multe despre eficientizarea evenimentelor atat ca organizare, cat si ca participare ca expozanti vom vorbi la trainingurile PICANTe Advanced Exhibiting si Event’or.

Acest articol a fost publicat Monday, 01. March 2010 la ora 17:21 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment