Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Ce este o companie de marketing

In urma cu 6 ani mi-a spus cineva ca Marketingul este cea mai importanta activitate dintr-o companie. Ulterior am aflat ca aceasta idee a fost enuntata de Peter Druker.

Suna usor ciudat… marketingul este cea mai importanta activitate dintr-o companie. Cu siguranta exista opinii contrare care sustin ca productia, managementul calitatii sau vanzarile sunt cele mai importante si ca marketingul este mai mult sau mai putin un moft.

Ambele opinii sunt corecte in functie de ce viziune are managementul companiei. Exista companii de productie, exista companii axate pe vanzari si asa mai departe. Totusi companiile cu cel mai mare succes sunt cele care pun marketingul in centrul activitatii lor.

De exemplu o companie care vinde vestimentatie cel mai probabil nu are propriile fabrici, aceasta activitate fiind externalizata – bine cunoscutul lohn. O astfel de companie este o companie de marketing.

Ea urmareste care sunt cerintele si preferintele publicului tinta, dezvolta concepte de produs pe care apoi le dau in productie catre o fabrica ale carei costuri de productie sunt suficient de mici. Apoi produsele sunt preluate de compania de marketing si introduse in retelele de distributie (proprii sau ale altora). Mare parte din reteaua de distributie este in regim de franciza, deci are alti proprietari, dar respecta standardele impuse de compania de marketing prin contractul de franciza.

Compania de marketing se ocupa de comunicarea brandului sau brandurilor sale si ii determina pe clienti sa intre in magazinele francizate si sa cumpere marfa fabricata de o alta companie.

Acesta este un exemplu clasic de companie de marketing.

Un alt exemplu este cel al unei edituri. Aceasta cumpara drepturile de autor fie direct de la autorii autohtoni fie de la detinatorii drepturilor de autori (editurile care au incheiat direct contract cu autorul). Apoi editura face pregatirile pentru tiparire – traducere, DTP, realizarea copertii etc. – dupa care da spre tipar cartea la o tipografie, care desigur nu este a editurii.

Pasul urmator este introducerea cartii in retelele de distributie – librarii fizice, hypermarketuri, librarii on-line – si, eventual, editura are distributie proprie.

Editura face promovarea cartilor pe care le publica si asteapta comenzile si banii de la distribuitori (si aici asteapta destul de mult).

Ambele exemple sunt elocvente pentru ceea ce inseamna o companie de marketing. Acestea sunt cazuri in care marketingul joaca sau ar trebui sa joace principalul rol intr-o afacere.

Chiar si in cazul altor tipuri de afaceri marketingul ar trebui sa joace un rol major… dar despre acestea vom vorbi in articole viitoare si in cursurile PICANTe.

Urmatoarele traininguri de la PICANT sunt iSell – Comert Electronic si Marketer Start – bazele marketingului si comunicarii de marketing.

Acest articol a fost publicat Tuesday, 16. February 2010 la ora 12:39 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment