Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Ce Vand Companiile si Ce Cumpara, De Fapt, Clientii

Desi se presupune ca exista fiecare vanzator stie ce marfa vinde, nu este obligatoriu ca acesta sa stie si ce cumpara clientul sau. Exista o diferenta intre ce vinde o firma si ce cumpara clientii acelei firme.

Exista exemplul celebru cu firma producatoare de burghie care s-a hotarat sa nu mai vanda burghie ci sa vanda gauri, pentru ca un client vrea de fapt o gaura de x mm diametru si nu un burghiu de x mm diamentru.

Diferenta care se observa nu se reflecta doar la nivelul comunicarii beneficiilor unui produs si nu a caracteristicilor acestuia. Este vorba de o diferenta fundamentala intre ceea ce isi doreste un cumparator sau consumator si ceea ce vinde firma care vinde produse sau servicii.

Problema mare este in proiectarea ofertei – a produsului. Multi vand dar nu stiu ce cumpara clientii lor de fapt.

Sa presupunem ca un domn invita o domnisoara la cina in oras. Alege un restaurant – Restaurantul X.

Sa vedem ce vinde Restaurantul X celor 2 clienti:

  • Aperitiv,
  • 2 portii fel principal
  • 2 portii garnitura (diferite)
  • 1 Sticla vin alb
  • 2 sticle apa plata
  • 2 portii desert (diferite)
  • Eventual 2 cafele sau capucino.

Acum sa vedem ce au cumparat cei 2 (in special el pentru ca a ales restaurantul, a invitat-o – deci – a facut cinste.).

  • Impresionarea ei cu bunul sau gust in alegerea locatiei
  • Ambianta placuta, propice pentru o intalnire de flirt
  • Catalizator al discutiei si al legaturilor dintre cei doi (a se intelege sticla de vin)
  • Crearea unei atitudini favorabile din partea ei fatza de el si impresionarea ei (adica serviciul ospatarilor, gustul mancarii, diversitatea de sortimente, specificul culinar al restaurantului, varietatea de vinuri si implicit vinul ales).
  • Loc in care sa petreaca timp impreuna
  • Ceva de potolit setea (apa)
  • Deschizator de discutie (aperitive si vin – primul pahar).
  • Un gust deosebit menit sa impresioneze partenera (desertul).
  • Prelungitor al intalnirii (a se intelege desertul sau cafeaua de dupa).
  • Ceva de umplut stomacul ca si asa n-am mancat acasa (mancarea propriuzisa).

Putem constata ca exista o diferenta mare intre ceea ce a vandut restaurantul si ce au cumparat cei doi…

Despre alte strategii de marketing si informatii deosebit de utile in stabilirea strategiei de marketing va invit la SMART Marketing Vision pe 17 februarie 2010.

Acest articol a fost publicat Tuesday, 09. February 2010 la ora 12:13 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment