Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Ce inseamna ReBranding si Brand Refreshment

Termenii de Branding si Rebranding sunt de multe ori folositi impropriu. Trecand peste folosirea improprie a termenului „Brand”, vom vedea care este diferenta dintre ReBranding si o simpla improspatare a brandului (Brand Refreshment).

In mod eronat termenul de ReBranding este folosit pentru a numi orice fel de modificare adusa unui brand. Totusi nu orice modificare adusa unui brand este un rebranding.

Rebranding inseamna o modificare adusa Esentei Brandului (Brand Essence). Esenta brandului este „Distilarea tuturor caracteristicilor unui brand intr-un concept succint” (Landor Lexicon).

Atunci cand modificam esenta brandului putem vorbi de rebranding in adevaratul sens al cuvantului.

O alta situatie cand vorbim de Rebranding este cand un brand isi schimba publicul tinta (si odata cu acesta o multitudine de caracteristici). Acum vorbim de rebranding pentru ca brandul este doar in mintile persoanelor din publicul tinta si odata cu schimbarea publicului tinta custozii brandului trebuie sa reia procesul de branding.

Nu sunt actiuni de rebranding acele modificari care nu afecteaza esenta brandului. Aceste modificari sunt de multe ori usor vizibile si comunicate consistent. Cel mai des aceste modificari vizeaza identitatea formala (partea vizibila a brandului) reprezentand modificari ale logo-ului, numelui, sloganului, ambalajului, codului de culori etc.

Alte modificari care nu reprezinta rebranding sunt cele care vizeaza produsul sau dozajul in care acesta este vandut (acolo unde este cazul). Am vazut cu totii anunturi de tipul „Acum cu o noua formula”. Aceasta „noua formula” inseamna, in esenta, un nou produs. Chiar daca se modifica produsul nu asistam la un rebranding din simplul motiv ca un brand este mult mai mult decat un produs.

Modificarile care nu vizeaza esenta brandului sunt numite „improspatare a brandului” sau „Brand Refreshment”. Ele sunt de foarte multe ori confundate cu rebrandingul.

Despre Branding, Rebranding, Brand Refreshment si alte notiuni de branding si brand managment vom vorbi la Junior Brand pe 10 februarie.

Acest articol a fost publicat Tuesday, 02. February 2010 la ora 13:15 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment