Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Strategia WC-ul de designer

Strategia WC-ul de designer este una dintre cele 4 strategii de marketing pe care le poate adopta o companie care actioneaza intr-o piata de presiune (oferta este mai mare decat cererea).

Aceasta strategie este adoptata in special de companii care actioneaza pe piete in care inovarea radicala este improbabila. Acesta este si motivul pentru care am numit-o “WC-ul” de designer. In sine WC-ul este una dintre cele mai importante inventii ale omenirii pentru ca aduce o imbunatatire majora in viata beneficiarului. Pentru cei mai multi dintre noi este oripilanta perpectiva unei vieti fara WC. Totusi WC-ul ca produs a suferit putine modificari in decursul existentei sale. A existat o evolutie, dar una mai degraba de forma decat de fond.

Putem considera ca si in viitor WC-ul va ramane un produs cu mare cautare si care aduce beneficii majore, dar inovarea in cazul sau este extrem de putin probabila. Pana la urma cum putem imbunatati radical WC-ul?

Stategia WC-ul de designer inseamna adaugarea unei semnificatii suplimentare unui produs obisnuit (ordinar). Pare cumva logic: daca nu il putem imbunatati tehnic sa ii adaugam semnificatii suplimentare.

WC-ul de designer (propriuzis si nu strategia) este un exemplu extrem al acestei strategii de marketing. In lumea aceasta se vand vase de WC cu semnaturi de designeri celebri, iar preturile de tranzactionare depasesc cu mult pretul unui WC obisnuit.

Alte exemple de sonoritate ale strategiei de marketing WC-ul de designer sunt Laptop-urile Lamborghini si Ferarri, pantofii sport (nu zic adidasi pt ca sunt facuti de Puma) Ferarri etc. Acestea sunt exemple de notorietate, dar exista foarte multe situatii de aplicare a acestei strategii.

Printre exemplele comune se numara haine cu imprimeuri (de obicei imprimeuri dragalase, mai ales haine pentru copii), piese de mobilier usor (scaune, covoare, carpete etc) cu imprimeuri, jucariile cu personaje de film sau de desene animate etc.

Doua exemple clasice ale strategiei de marketing WC-ul de designer sunt Ouale Kinder si Happy Meal. Cumparatorii sau beneficiarii acestor produse vor in principal Jucaria si abia apoi produsul in sine (partea alimentara).

Despre alte strategii de marketing si informatii deosebit de utile in stabilirea strategiei de marketing va invit la SMART Marketing Vision pe 17 februarie 2010.

Acest articol a fost publicat Wednesday, 20. January 2010 la ora 12:34 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment