Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Cum comunicam corect un brand: Tipam sau Spunem ceva interesant ?

Brandingul nu inseamna doar comunicare, dar fie ca ne place sau nu, comunicarea ne ajuta sa informam publicul nostru despre brand, urmand ca apoi sa decida singur daca ne aloca un loc in mintea sa.

Vedem de foarte multe ori ca unii “ingrijitori” de branduri decid sa comunice foarte mult despre brand, bazandu-se doar pe cateva elemente: Repetitie, expunerea logoului, numelui, ambalajului etc (elemente de identitate formala) si un mesaj oarecum banal si de cele mai multe ori steril.

Acest tip de comunicare “energica” si lipsita de un continut relevant dat de un bun brand essence nu are mari sanse de succes.

Explicatia este simpla: Psihologia ne spune ca repetarea unei informatii noi face ca aceasta sa fie stocata in memoria de scurta durata. Chiar mai mult, este posibil ca aceasta repetitie sa ajunga sa enerveze persoanele din publicul tinta… mai ales daca le intreaba obsesiv de cat timp petrec la toaleta.

Pentru a ajunge in memoria de lunga durata trebuie sa existe o abordare mult diferita a comunicarii unui brand. Tot Psihologia ne spune ca informatiia noua care este legata de alte informatii pe care omul le are deja va ajunge in memoria de lunga durata.

Cum toate brandurile vor sa ajunga in memoria de lunga durata si nu in cea de scurta durata, ar trebui ca cei care le “pastoresc” sa incerce sa lege brandul de informatiile pe care oamenii le au deja. Comunicarea “energica” de care am vorbit mai sus nu este in mod obligatoriu nepotrivita. Ea este nepotrivita in momentul in care nu are un mesaj care sa lege brandul de ceea ce exista deja in memoria de lunga durata.

Succes !

Acest articol a fost publicat Thursday, 29. October 2009 la ora 15:36 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment