Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Musafirul nepoftit

Am citit azi un articol care spune ca in zilele noastre acaparate de social media, Marketingul a ajuns sa fie un element intruziv si nedorit – asemeni unui musafir nepoftit la o petrecere. Bine, in general marketingul este considerat un element nepoftit si nedorit dar in prezent este mult mai intruziv decat in era pentru ca intra intr-un spatiu mult mai intim decat pana acum – retelele sociale. Si asta pentru ca de putine ori este facut cu cap!

Articolul citit se refera in principal la Twitter dar mi-a dat ideea de a face o comparatie si de a lua in considerare ce se intampla cu musafirul “marketing” la “petrecerile din Romania”.

In primul rand musafirul nostru este de multe ori ignorat de toata lumea – si de cei care l-au trimis, si de gazde si de invitati. Asa ca sta undeva retras intr-un colt, rozandu-si unghiile, nu observand petrecerea. In general nu prea stie sa initieze o conversatie inteligenta, “cool” sau “pe limba” celorlalti invitati…mai ales ca ii e frica sa nu fie luat in ras, sa se intoarca cu coada intre picioare acasa si sa ramana fara bani de bere…mai ales ca parintii i-au spus ca nu are rost oricum sa se duca la genul asta de petreceri.

Apoi…daca vre-o fata mai marinimoasa este curioasa ce-i cu “ala” timid din colt si incearca sa-l abordeze, musafirul nostru incepe sa-i insiruie toooot felul de informatii, monopolizand in mod plictisitor discutia! Cat credeti ca dureaza pana cand fata se va intoarce dezamagita la grupul ei de prieteni? “Nici la asta nu-i nimic de capul lui!”

Mai sunt apoi situatii in care musafirul nostru, iubitor de muzica clasica sa spunem , ajunge la o petrecere de houseri … un mediu pe care nu il intelege. In loc sa incerce sa cunoasca oamenii, sa intre in dialog cu ei, sa le inteleaga valorile, sa inteleaga “curentul” pentru a vedea daca mai are rost sa zaboveasa pe acolo …el sta intr-un colt, asteapta si bombane: ca nu-l mai asculta nimeni, ca nu mai are cui sa se adreseze, ca si curentul asta va trece, ca mai are cativa bani dar nu vine nici o fata care sa-l abordeze si pe care sa o scoata la o cafea…

A auzit el ca e trendy sa fie prezent la petreceri si ca da bine la imagine, plus ca toti oamenii din jurul lui sunt acolo! Asa ca se autoinvita! La o petrecere la care nu cunoaste pe nimeni si nu isi poate aduce el invitatii pe care ii doreste. Dar nu  incearca sa isi adapteze tinuta, sa isi ia niste haine noi, sa se aranjeze un pic inante de petrecere, sa se informeze – macar sa vada daca e bal mascat sau petrecere de rockeri! Nu! Doar apare! Si din cand in cand mai face si zgomot si scandal de prost gust!

Nu prea intelege el de ce trebuie sa fii simpatic ca sa te doreasca lumea in grup si mai ales sa te cheme si sa te ia si la alte petreceri. Nu e suficient sa citeasca si sa povesteasca din carti? De ce trebuie sa aiba un dialog cand el stie atat de bine sa vorbeasca si spune lucruri atat de interesante pe care toata lumea ar trebui sa vrea sa le asculte? Problema este ca, la o petrecere oamenii vin sa se distreze, sa cunoasca oameni noi, sa se laude cu ce au mai facut in ultima vreme, sa vorbeasca diverse cu prietenii, cunoscuti sau necunoscuti, dar interesanti.

Asadar, la petrecerile din Romania, marketingul nu doar ca nu este invitat! Dar nici nu stie sa se comporte in societate! Si nici macar nu este dispus sa invete!

Hai sa invatam Marketingul sa fie simpatic si sa fie cat mai dorit la petreceri!

Acest articol a fost publicat Friday, 02. October 2009 la ora 09:04 in categoria Fun PICANT, Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment