Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Departamentul de marketing in ring cu departamentul de vanzari

Aș începe cu următoarea afirmație: Marketing = Vânzări => Greșit.

Poate pentru unii, această primă precizare, pare o noțiune de bază. Dar ați fi surprinși să vedeți, că în realitate, există manageri care nu văd deosebirile între aceste două departamente.

Discuții cu privire la diferențele între departamentul de marketing și cel de vânzări sunt unele dintre cele mai celebre într-o companie.  ”Cine e șeful? Cine aduce banii? Cum adică șeful de la marketing să îmi dea mie sugestii?

Partea amuzantă este că s-a ajuns la un fel de competiție și mă întreb cum ar putea să câștige cineva? Cum ar putea să măsoare profitul generat de acțiunile lor individuale, când de fapt se întrepătrund.

Departamentul de vânzări spune:

– Voi nu știți piața !

– Așa ceva nu se poate vinde !

 – Voi nu luați ”uși în nas” !

– Voi cheltuiți bugete !

– Voi inventați promoții !

– Noi aducem banii !

– Aveți doar pregătire teoretică !

Și departamentul de marketing atacă :

– Nu suntem ascultați !

– Nu avem buget !

– Nu primim informații din piață !

– Sunteți superficiali !

– Gândiți pe termen scurt !

Și lupta continuă, bineînțeles pe ring. Numai că, spre deosebire de marile meciuri, nu se termină niciodată.

Așa că, haideți să le explicăm pe scurt, ce facem noi în spatele birourilor frumoase de care dispunem.

– Facem cercetări de marketing și pe lângă faptul că acestea ne dau o viziune de ansamblu asupra realității pieței, ne ferim de mărturii sau păreri subiective și măsurăm rentabilitatea prin calcule matematici și statistici.

– Identificăm segmentele pieței, pentru ca astfel, strategia de comunicare, de distribuție la nivel global să fie un succes. Departamentul de vânzări selectează informații despre fiecare client în parte, dar stabilirea trăsăturilor generale și relevante este făcută prin intermediul marketingului.

– Planificăm, stabilim planuri de acțiune, venim cu soluții rapide și eficiente pe termen lung, față de agenții de vânzări, care sunt preocupați preponderent de încheierea tranzacțiilor.

– Ne propunem să câștigăm cote de piață, să aducem profit.

Și acum că ați văzut că nu stăm degeaba, propun o împăcare frumoasă cu flori și bombonele. Dar mai mult decât atât, am putea să comunicăm mai bine, pentru că avem nevoie unii de alții, dacă vrem să ne păstrăm joburile sau să mai existe compania.

Cu respect, mă înclin.

Acest articol a fost publicat Monday, 27. July 2009 la ora 12:44 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

3 Comments »

  1. Mi-a placut cum ai pus degetul pe o problema care exista de cand…lumea marketingului si a vanzarilor.

    Inca o data te felicit pentru cum scrii si…Bine ai venit in echipa! 🙂

    La mai multe…

    Comment: Ioana (Abe) – 27. July 2009 @ 1:44 pm

  2. Super Tare!!!!!!!!!!!!!!:))))))))))))))

    Comment: netten.ro – 17. August 2009 @ 4:31 pm

  3. […] PICANTa, Alexandra, a aruncat manusa!  6 profesionisti in Marketing si Vanzari au ridicat-o! Pe 15 septembrie departamentele de […]

    Pingback: Confruntari PICANTe - Editia 1: Marketing vs Vanzari | Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT – 01. September 2009 @ 1:22 pm

Leave a comment