Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

La noi nu se aplica… si … e teoretic

In 3 ani si jumatate de a sustine cursuri, traininguri, prelegeri in conferinte etc. am auzit de nenumarate ori „La noi nu se aplica”.

Aceasta sintagma are la baza ideea ca fiecare este diferit, ca NOI (generic) suntem altfel decat CEILALTI (generic).

Daca adaugam si elementul de mediu cultural tipic romanesc  – ideea de a ignora regulile, de a le considera „pentru altii”, vom ajunge la o noua explicatie de ce auzim atat de des „La noi nu se aplica”.

Pentru NOI regulile sunt Pentru altii… NOI acceptam ca reguli doar ceea ce ne convine, ceea ce deja ne este familiar si, desigur, functioneaza in favoarea noastra.

Tot ceea ce ar putea fi catusi de putin dificil sau nu tocmai in favoarea noastra, ceea ce ar putea fi nou si altfel decat suntem obisnuiti este „Pentru altii” este o regula care „la noi nu se aplica”.

Dragii mei, am o veste extrem de proasta. SE APLICA.

Regulile sunt reguli si se aplica. Principiile de functionare sunt universale pe intervale date.

Regulile si principiile prezentate in carti, in traininguri si alte modalitati de instruire si informare sunt general valabile si se aplica in toate cazurile pe care principiul sau regula le cuprinde. Masura in care se aplica sau modul in care se aplica difera de la caz la caz.

Un alt lucru pe care l-am tot auzit referitor la traininguri: „este teoretic”. Oameni buni, asta e si ideea unui curs: sa prezinte teorii si sa explice cum se aplica teoriile respective. Iar rolul unui training este, pe langa cel teoretic si unul inspirational: notiunile teoretice prezentate trebuie sa sa genereze idei si actiune.

Oamenilor care lucreaza in marketing (si nu numai) le lipsesc doua tipuri de cunostinte:
– Cunostinte despre cum functioneaza – cum se face – un anumit lucru.
– Cunostinte despre cum functioneaza ansamblul, la ce foloseste fiecare lucru din ansamblul respectiv si cum se sincronizeaza instrumentele intre ele.

Sigur ca e foarte ok sa inveti despre cum se scrie un comunicat de presa, dar cred ca mai util este sa intelegi cum functioneaza o campanie de cumunicare si care dintre instrumentele pe care le ai la dispozitie este cel mai potrivit pentru ceea ce vrei sa obtii.

Morala: Invatati teoriile de la CEILALTI pentru ca se aplica si nimeni nu scapa de ele. Daca veti intelege teoriile si cum functioneaza fiecare element in parte, veti putea sa le aplicati particularizat pe NOI. Pentru ca suntem diferiti, dar trebuie sa stim regulile ca sa le putem incalca in mod eficient!

Acest articol a fost publicat Monday, 23. March 2009 la ora 16:01 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment