Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Cat de Moral este Marketingul ?

Multa lume considera marketingul ca fiind ceva imoral, ceva menit sa manipuleze oamenii pentru ca acestia sa dea bani mai multi.

Aceste opinii au un fundament real. Totusi marketingul nu este imoral.

Marketingul este o stiinta care include o serie intreaga de instrumente. In esenta marketingul inseamna maximizarea profitului pe termen lung in conditiile satisfacerii nevoilor, dorintelor si asteptarilor clientilor.

O stiinta nu poate fi imorala, la fel cum un instrument nu poate fi imoral. Imorali pot fi cei care folosesc aceste instrumente. O arma nu este imorala in sine, persoana care o foloseste poate fi imorala si poate folosi arma respectiva in scopuri pe care societatea umana le considera a fi negative.

Crearea de produse si servicii care sa raspunda unor nevoii ale oamenilor nu este ceva imoral. A folosi reducerile de pret sau alte forme de promovare in perioadele slabe ale pietei sau in varfurile de sezon nu este ceva imoral.

A initia programe de comunicare continua menite sa genereze retentia clientilor existenti, nu este imoral.

Imoralitatea in marketing apare la fel ca in orice alt domeniu. Ea apare cand intra in joc minciuna, inselatoria, mojicia etc.

Nu este OK sa comunici ca ai reduceri si de fapt preturile sa fie mai mari ca inainte sau la acelasi nivel.

Nu este moral sa creezi programe de fidelizare in care clientul nu are nici un beneficiu real.

Nu este moral sa spui despre firma ta ca este formata din profesionisti, iar cand omul intra in contact cu firma sa dea peste o adunatura de neghiobi.

Atata timp cat livrati valoare reala clientilor, cat le oferiti ceea ce isi doresc la pretul pe care sunt dispusi sa il plateasca, nu este nici o problema sa maximizati profitul companiei.

Acest articol a fost publicat Monday, 09. March 2009 la ora 15:58 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

2 Comments »

  1. da, ai dreptate cu ultimul paragraf, dar mi se pare ca la multi este invers.

    Comment: bagamare – 11. March 2009 @ 1:06 pm

  2. Marketingul nu e imoral, ci practica lui. In teorie, cel mai bun (cel mai atractiv) invinge. Dar daca muncesti in marketing realizezi ca concurentii tai se folosesc de “drumuri mai scurte” pt a ajunge la clienti (de ex cumpara baze cu date personale), si vazand ca tu cu metodele ca la carte ramai in urma, vei ajunge sa faci aceleasi lucruri pe care le considerai imorale la altii. La sfarsit, te vei consola cu gandul ca n-ai facut rau nimanui, ca au fost si alti oameni care au avut de castigat etc…

    Comment: vecinadeblog – 18. March 2009 @ 12:50 pm

Leave a comment