Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Imbogateste-te pe perioada crizei!

Sau: ce sunt de fapt trainingurile si la ce folosesc ele!

Am inceput acest post plecand de la un citat care mi-a placut foarte mult, spus de Andy McIntyre: “Daca ai senzatia ca educatia e scumpa, incearca sa vezi cum e ignoranta”. Recesiunea economica este propice auto-dezvoltarii si instruirii pentru ca acestea reprezinta o avere personala incontestabila: banii vin si se duc…inteligenta si know-how-ul nu ni-l ia nimeni!

Motivul pentru care am scris acest post este ca in perioade de recesiune lumea ar trebui sa se concentreze pe autodezvoltare. In mod normal, atunci cand lumea are mai mult timp la dispozitie ar trebui sa se preocupe de lucrurile cu adevarat importante, printre care si dezvoltarea, consolidarea, perfectionarea cunostintelor si abilitatilor. Indiferent ca este vorba de profesie, dezvoltare personala, abilitati legate de interese extra-profesionale, educatia este “un lux” pe care toata lumea ar trebui sa si-l permita si sa-l ingaduie.

Un training este mai mult decat un proces de invatare; mai mult decat un simplu seminar sau curs, mai mult decat doar transmiterea unor informatii. De la un training participantii trebuie sa plece schimbati, cu mintea deschisa si idei (revolutionare, la modul optim). Trainingul inseamna motivare si inspiratie!

Trainingul depinde exclusiv de prestatia trainerului. Mai mult decat informatiile si continutul educational, trainingul asigura inspiratia prin intermediul trainerului. Acesta trebuie sa se impuna si de la el sa plece schimbarea. Atitudinea si experienta fac dintr-un trainer oarecare unul de succes. Si succesul se masoara prin gradul de schimbare a mentalitatii participantilor si prin gradul de implementare a tehnicilor invatate in decursul programului de formare. Impactul la nivel de participant trebuie sa fie inspirational. Asta este unul dintre motivele pentru care acesta forme de instruire sunt preferate celor clasice: Modelul trainerului.

Un training nu trebuie vazut ca fiind un cost, ci o investitie. Un training trebuie sa faca participantii sa vada dincolo de probleme … trebuie sa identifice solutiile si implicatia lor pe termen lung!

Un training are rolul de a prezenta lucrurile la modul cel mai realist. E vorba de experienta pura si practica, fara aiureli din carti fara aplicabilitate cat se poate de practica si pragmatica.

Iar daca pana acum trainingurile erau apanajul companiilor ca metoda de motivare si recompensare, in perioada actuala trainingurile vor fi apreciate tot mai mult  de “persoanele fizice”. Asadar, viziunea se schimba. Din ce in ce mai multi participanti auto-finantati vor deveni interesati de asistarea la acest tip de instruire.

Cum poate capata cineva mai multa incredere in sine, intr-un mediu in care zvonurile si vestile destabilizatoare sunt la ordinea zilei? Cum altfel decat de la practicieni reali, de la oameni cu experienta practica indelungata si mai ales de la oameni cu atitudine: atitudinea conteaza imens in modul cum se abordeaza o problema si cum se identifica solutiile.

De la un training, un participant trebuie sa plece imbogatit!

Acest articol a fost publicat Monday, 23. February 2009 la ora 09:01 in categoria Gand PICANT. Puteti urmari comentariile prin feed-ul RSS RSS-Feed. Aveti posibilitatea de a lasa un comentariu sau un Trackback de pe blogul dumneavoastra.

«  –  »

No Comments »

No comments yet.

Leave a comment