Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Cum comunicam corect un brand: Tipam sau Spunem ceva interesant ?

Thursday, 29. October 2009 de Nicolae NAUMOF

Brandingul nu inseamna doar comunicare, dar fie ca ne place sau nu, comunicarea ne ajuta sa informam publicul nostru despre brand, urmand ca apoi sa decida singur daca ne aloca un loc in mintea sa.

Vedem de foarte multe ori ca unii “ingrijitori” de branduri decid sa comunice foarte mult despre brand, bazandu-se doar pe cateva elemente: Repetitie, expunerea logoului, numelui, ambalajului etc (elemente de identitate formala) si un mesaj oarecum banal si de cele mai multe ori steril.

Acest tip de comunicare “energica” si lipsita de un continut relevant dat de un bun brand essence nu are mari sanse de succes.

Explicatia este simpla: Psihologia ne spune ca repetarea unei informatii noi face ca aceasta sa fie stocata in memoria de scurta durata. Chiar mai mult, este posibil ca aceasta repetitie sa ajunga sa enerveze persoanele din publicul tinta… mai ales daca le intreaba obsesiv de cat timp petrec la toaleta.

Pentru a ajunge in memoria de lunga durata trebuie sa existe o abordare mult diferita a comunicarii unui brand. Tot Psihologia ne spune ca informatiia noua care este legata de alte informatii pe care omul le are deja va ajunge in memoria de lunga durata.

Cum toate brandurile vor sa ajunga in memoria de lunga durata si nu in cea de scurta durata, ar trebui ca cei care le “pastoresc” sa incerce sa lege brandul de informatiile pe care oamenii le au deja. Comunicarea “energica” de care am vorbit mai sus nu este in mod obligatoriu nepotrivita. Ea este nepotrivita in momentul in care nu are un mesaj care sa lege brandul de ceea ce exista deja in memoria de lunga durata.

Succes !

PICANT Knowledge Invata online despre afaceri

Tuesday, 20. October 2009 de Nicolae NAUMOF

PICANT Knowledge este unul dintre proiectele pe care le am de la inceputul acestui an. Acum el este disponibil, intr-o forma simplificata fata de planurile initiale.
 

PICANT Knowledge este o resursa online de informare si instruire in afaceri si stiinte sociale.

Informatia de pe PICANT Knowledge este in format video deoarece consider ca acest format este cel mai apropiat de transmiterea de informatii pe viu.

Informatia de pe Blogul picantknowledge.blogspot.com este disponibila in limbile engleza si romana.

Pentru cei care isi doresc sa primeasca pe twitter ultimele noutati despre PICANT Knowledge avem si un cont de twitterhttp://twitter.com/PICANTKnowledge

Musafirul nepoftit

Friday, 02. October 2009 de Ioana ANESCU

Am citit azi un articol care spune ca in zilele noastre acaparate de social media, Marketingul a ajuns sa fie un element intruziv si nedorit – asemeni unui musafir nepoftit la o petrecere. Bine, in general marketingul este considerat un element nepoftit si nedorit dar in prezent este mult mai intruziv decat in era pentru ca intra intr-un spatiu mult mai intim decat pana acum – retelele sociale. Si asta pentru ca de putine ori este facut cu cap!

Articolul citit se refera in principal la Twitter dar mi-a dat ideea de a face o comparatie si de a lua in considerare ce se intampla cu musafirul “marketing” la “petrecerile din Romania”.

In primul rand musafirul nostru este de multe ori ignorat de toata lumea – si de cei care l-au trimis, si de gazde si de invitati. Asa ca sta undeva retras intr-un colt, rozandu-si unghiile, nu observand petrecerea. In general nu prea stie sa initieze o conversatie inteligenta, “cool” sau “pe limba” celorlalti invitati…mai ales ca ii e frica sa nu fie luat in ras, sa se intoarca cu coada intre picioare acasa si sa ramana fara bani de bere…mai ales ca parintii i-au spus ca nu are rost oricum sa se duca la genul asta de petreceri.

Apoi…daca vre-o fata mai marinimoasa este curioasa ce-i cu “ala” timid din colt si incearca sa-l abordeze, musafirul nostru incepe sa-i insiruie toooot felul de informatii, monopolizand in mod plictisitor discutia! Cat credeti ca dureaza pana cand fata se va intoarce dezamagita la grupul ei de prieteni? “Nici la asta nu-i nimic de capul lui!”

Mai sunt apoi situatii in care musafirul nostru, iubitor de muzica clasica sa spunem , ajunge la o petrecere de houseri … un mediu pe care nu il intelege. In loc sa incerce sa cunoasca oamenii, sa intre in dialog cu ei, sa le inteleaga valorile, sa inteleaga “curentul” pentru a vedea daca mai are rost sa zaboveasa pe acolo …el sta intr-un colt, asteapta si bombane: ca nu-l mai asculta nimeni, ca nu mai are cui sa se adreseze, ca si curentul asta va trece, ca mai are cativa bani dar nu vine nici o fata care sa-l abordeze si pe care sa o scoata la o cafea…

A auzit el ca e trendy sa fie prezent la petreceri si ca da bine la imagine, plus ca toti oamenii din jurul lui sunt acolo! Asa ca se autoinvita! La o petrecere la care nu cunoaste pe nimeni si nu isi poate aduce el invitatii pe care ii doreste. Dar nu  incearca sa isi adapteze tinuta, sa isi ia niste haine noi, sa se aranjeze un pic inante de petrecere, sa se informeze – macar sa vada daca e bal mascat sau petrecere de rockeri! Nu! Doar apare! Si din cand in cand mai face si zgomot si scandal de prost gust!

Nu prea intelege el de ce trebuie sa fii simpatic ca sa te doreasca lumea in grup si mai ales sa te cheme si sa te ia si la alte petreceri. Nu e suficient sa citeasca si sa povesteasca din carti? De ce trebuie sa aiba un dialog cand el stie atat de bine sa vorbeasca si spune lucruri atat de interesante pe care toata lumea ar trebui sa vrea sa le asculte? Problema este ca, la o petrecere oamenii vin sa se distreze, sa cunoasca oameni noi, sa se laude cu ce au mai facut in ultima vreme, sa vorbeasca diverse cu prietenii, cunoscuti sau necunoscuti, dar interesanti.

Asadar, la petrecerile din Romania, marketingul nu doar ca nu este invitat! Dar nici nu stie sa se comporte in societate! Si nici macar nu este dispus sa invete!

Hai sa invatam Marketingul sa fie simpatic si sa fie cat mai dorit la petreceri!