Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Cele mai noi PICANTerii…

Wednesday, 25. March 2009 de Ioana ANESCU

Ma bucur ca PICANTul este o sursa de inspiratie pentru tot mai multa lume! Mai nou am mai primit o pereche de cercei PICANTI! Iti vine sa-i mananci…

cercei-013.jpg

Made by Cristina @ KarotBijou  (careia ii multumesc si pe aceasta cale) – pentru cei interesati de comenzi picante (sau nepicante, pentru ca are de toate pe acolo) …tot pe blog o gasiti 🙂

Ganditi PICANT, purtati PICANT!

La noi nu se aplica… si … e teoretic

Monday, 23. March 2009 de Nicolae NAUMOF

In 3 ani si jumatate de a sustine cursuri, traininguri, prelegeri in conferinte etc. am auzit de nenumarate ori „La noi nu se aplica”.

Aceasta sintagma are la baza ideea ca fiecare este diferit, ca NOI (generic) suntem altfel decat CEILALTI (generic).

Daca adaugam si elementul de mediu cultural tipic romanesc  – ideea de a ignora regulile, de a le considera „pentru altii”, vom ajunge la o noua explicatie de ce auzim atat de des „La noi nu se aplica”.

Pentru NOI regulile sunt Pentru altii… NOI acceptam ca reguli doar ceea ce ne convine, ceea ce deja ne este familiar si, desigur, functioneaza in favoarea noastra.

Tot ceea ce ar putea fi catusi de putin dificil sau nu tocmai in favoarea noastra, ceea ce ar putea fi nou si altfel decat suntem obisnuiti este „Pentru altii” este o regula care „la noi nu se aplica”.

Dragii mei, am o veste extrem de proasta. SE APLICA.

Regulile sunt reguli si se aplica. Principiile de functionare sunt universale pe intervale date.

Regulile si principiile prezentate in carti, in traininguri si alte modalitati de instruire si informare sunt general valabile si se aplica in toate cazurile pe care principiul sau regula le cuprinde. Masura in care se aplica sau modul in care se aplica difera de la caz la caz.

Un alt lucru pe care l-am tot auzit referitor la traininguri: „este teoretic”. Oameni buni, asta e si ideea unui curs: sa prezinte teorii si sa explice cum se aplica teoriile respective. Iar rolul unui training este, pe langa cel teoretic si unul inspirational: notiunile teoretice prezentate trebuie sa sa genereze idei si actiune.

Oamenilor care lucreaza in marketing (si nu numai) le lipsesc doua tipuri de cunostinte:
– Cunostinte despre cum functioneaza – cum se face – un anumit lucru.
– Cunostinte despre cum functioneaza ansamblul, la ce foloseste fiecare lucru din ansamblul respectiv si cum se sincronizeaza instrumentele intre ele.

Sigur ca e foarte ok sa inveti despre cum se scrie un comunicat de presa, dar cred ca mai util este sa intelegi cum functioneaza o campanie de cumunicare si care dintre instrumentele pe care le ai la dispozitie este cel mai potrivit pentru ceea ce vrei sa obtii.

Morala: Invatati teoriile de la CEILALTI pentru ca se aplica si nimeni nu scapa de ele. Daca veti intelege teoriile si cum functioneaza fiecare element in parte, veti putea sa le aplicati particularizat pe NOI. Pentru ca suntem diferiti, dar trebuie sa stim regulile ca sa le putem incalca in mod eficient!

Scuze pentru Mailurile Primite In Exces

Thursday, 19. March 2009 de Nicolae NAUMOF

Imi cer scuze in numele PICANT tuturor celor care au primit de la noi (mai exact de la o adresa cu numele meu) invitatia de abonare la newsletterul PICANT de mai multe ori.

Am apelat la serviciile unei companii specializate pentru serviciul de newsletter si am trimis invitatii de abonare (accept de comunicari). Se pare ca undeva pe parcurs a aparut o eroare care a facut ca un numar mare de persoane sa primeasca aceasta invitatie de mai multe ori.

Este doar o nefericita eroare de soft, nu am dorit sub nici o forma sa creem neplaceri.

Inca odata SCUZELE NOASTRE !

Netwokingul – Trendy sau util?

Wednesday, 18. March 2009 de Ioana ANESCU

Ne sta in fire sa socializam! Este in natura noastra de fiinte sociale sa avem alti oameni in jurul nostru. Privind astfel problema, termenul de networking nu pare a fi inventat de doar cativa ani! Insa cu siguranta este din ce in ce mai folosit in sferele de business. Sustinut si de penetrarea Internetului care favorizeaza pastrarea unei legaturi semi-formale mult mai usor decat se putea face acum cativa ani.

Desi poate parea o activitate de relaxare, eu sunt de parere ca networkingul este o resursa de care poate si este necesar sa beneficieze fiecare dintre noi.

O definitie data de Wiktionary spune ca Networkingul este “the act of meeting new people in a business or social context”

Eu i-as spune o activitate indreptata catre alcatuirea unei retele de contacte in scop de business. Networkingul este mai mult decat “a avea niste prieteni”. Sunt contacte interpersonale ce, o data initiate, trebuie intretinute, dezvoltate si  mentinute. Networkingul inseamna explorarea de oportunitati de afaceri. Mentinerea a cat mai multe contacte active reprezinta deschiderea catre mai multe oportunitati de afaceri, mai devreme sau mai tarziu.

Aici sta diferenta dintre socializare si networking: in finalitatea urmarita. Nu inseamna neaparat ca finalitatea networkingului trebuie sa fie in exclusivitate materiala. Aflarea de noi informatii sau recomandarea unor resurse care pot contribui la dezvoltarea afacerii sau a propriei persoane din punct de vedere profesional, pot constitui recompense si finalitati satisfacatoare ale networkingului.

Arta? Da! Daca se tine cont de faptul ca iti trebuie ceva talent si un anumit fel de-a fi ca sa poti tine legatura cu atatia oameni si sa poti fructifica aceste relatii.

Networkingul nu este o datorie doar a  oamenilor de comunicare! Mai ales…dar nu numai! Sunt multi care folosesc networkingul in plan particular. Popularea unui bar proaspat deschis tine foarte mult de networking si socializare.

Sa nu uitam de headhunteri si oamenii de resurse umane (in special cei axati pe executive search) care prin Networking isi desfasoara activitatea cu succes. Pentru ei reteaua de cunostinte este cruciala pentru derularea activitatii.

Cat din networking este placere si cat este necesitate sau afacere?

Placerea cred ca tine de felul fiecaruia de a fi. Sunt persoane care au o retea de cunostinte foarte vasta si au networkingul in sange. In plus, iti trebuie ceva talent pentru a putea intretine o retea de contacte suficient de mare si de relevanta pentru a putea fi considerate networking.

Sunt altii pentru care networkingul este necesar si isi dovedeste utilitatea in faptul ca poate fi considerat o “piata test” si o metoda de informare. Asta ca sa nu ma amintim de potentialul de a incheia parteneriate si de a dezvolta afaceri si proiecte profitabile!

Eu personal nu cred ca networkingul trebuie practicat pentru a face vanzare! Cel putin nu in mod imediat! Mai util mi se pare networkingul in scop de informare, cercetare si asociere! Bineinteles, depinde de scopul fiecaruia. Dar ca si eficienta, eu cred ca vanzarea propriilor produse sau servicii prin networking este pe ultimul loc (exista poate exceptia serviciilor de turism…desi chiar si aici am retineri). Sa iti lauzi si sa vorbesti mereu despre oferta ta in mod explicit in fata contactelor plictiseste si duce la subtierea retelei de cunostinte. Furnizarea unei informatii sau a unui contact este mult mai valoros pentru afaceri si pentru pozitia in reteaua de cunostinte.

Utilitatea si eficienta networkingului se vede in timp. Prin ceea ce reusesti sa obtii in urma relatiilor de networking. Ideea de baza este castigarea increderii. In momentul cand lumea va castiga incredere in tine si te va recunoaste pentru un anumit lucru, te va recomanda mai departe. In relatiile interumane conteaza foarte mult omul: daca face impresie buna exista o mare sansa ca si serviciile sa fie recomandate. O sansa mai mare decat in situatia inversa.

Atentie insa! O multime de carti de vizita nu inseamna networking. Este ca si cum ai avea un pumn de seminte fara a avea si pamantul in care sa le sadesti! Iti trebuie timp, rabdare si implicare. In plus e nevoie de ceva autenticitate si ceva interesant care sa ii faca pe oameni sa tina legatura cu tine, sa ai ceva interesant de spus! La fel de important este si modul cum cresti aceste relatii pentru ca ele sa ajunga sa devina fructuoase.

In primul rand pentru a face networking tebuie sa fii activ. Prezenta in comunitati de afaceri, proiecte de voluntariat, evenimente si intalniri este esentiala pentru activitatea de networking. Apoi usor, usor lumea va incepe sa te prezinte catre alte contacte si persoane importante sau intresante pentru tine si domeniul de activitate.

Vorbeam saptamana trecuta la Intalnirea PICANTA despre ceea ce inseamna networkingul si despre cum, tot mai multa lume este adepta intalnirilor semi-formale in scop de a realiza contacte de business. A fost una dintre cele mai reusite si productive intalniri PICANTe din punct de vedere al networkingului.

Cum viata noastra se desfasoara acum mai mult pe Internet, networkingul a prins si datorita mediului online si dezvoltarii platformelor de socializare in scop de business gen Linked In, dar nu numai.

Cu toate astea nu faceti din networking un scop unic in viata profesionala (ar trebui sa fie o resursa adiacenta); dar fiti mereu concentrati pe scopul pentru care intreprindeti aceasta activitate!

Rebranding sau Improspatarea Brandului ? – Intalnire PICANTa pe 12 martie

Tuesday, 10. March 2009 de Nicolae NAUMOF

Pe 12 martie la intalnirea PICANTa vom dezbate subiectul “Diferenta dintre Rebranding si Improspatarea Brandului”.

Intalnirea va avea loc pe 12 martie La Taifas incepand cu ora 19:00.

Detalii Aici

Cat de Moral este Marketingul ?

Monday, 09. March 2009 de Nicolae NAUMOF

Multa lume considera marketingul ca fiind ceva imoral, ceva menit sa manipuleze oamenii pentru ca acestia sa dea bani mai multi.

Aceste opinii au un fundament real. Totusi marketingul nu este imoral.

Marketingul este o stiinta care include o serie intreaga de instrumente. In esenta marketingul inseamna maximizarea profitului pe termen lung in conditiile satisfacerii nevoilor, dorintelor si asteptarilor clientilor.

O stiinta nu poate fi imorala, la fel cum un instrument nu poate fi imoral. Imorali pot fi cei care folosesc aceste instrumente. O arma nu este imorala in sine, persoana care o foloseste poate fi imorala si poate folosi arma respectiva in scopuri pe care societatea umana le considera a fi negative.

Crearea de produse si servicii care sa raspunda unor nevoii ale oamenilor nu este ceva imoral. A folosi reducerile de pret sau alte forme de promovare in perioadele slabe ale pietei sau in varfurile de sezon nu este ceva imoral.

A initia programe de comunicare continua menite sa genereze retentia clientilor existenti, nu este imoral.

Imoralitatea in marketing apare la fel ca in orice alt domeniu. Ea apare cand intra in joc minciuna, inselatoria, mojicia etc.

Nu este OK sa comunici ca ai reduceri si de fapt preturile sa fie mai mari ca inainte sau la acelasi nivel.

Nu este moral sa creezi programe de fidelizare in care clientul nu are nici un beneficiu real.

Nu este moral sa spui despre firma ta ca este formata din profesionisti, iar cand omul intra in contact cu firma sa dea peste o adunatura de neghiobi.

Atata timp cat livrati valoare reala clientilor, cat le oferiti ceea ce isi doresc la pretul pe care sunt dispusi sa il plateasca, nu este nici o problema sa maximizati profitul companiei.

Bani din pasiune

Monday, 02. March 2009 de Nicolae NAUMOF

Afacerile care au contat cu adevarat in decursul istoriei secolului XX si inceputului de secol XXI sunt afaceri care au pornit din pasiune. Desigur nu au ramas doar la nivel de pasiune, de hobby, dar undeva la inceputurile lor au fost 99% pasiune si 1% afacere. Chiar daca in decursul dezvoltarii lor nu au ramas 99% pasiune, aceasta nu a disparut, ramanand un filon de dragoste in aceste afaceri.

Trecand de la marile afaceri ale secolului XX si XXI si ajungand in zona micului antreprenor, unele lucruri nu se schimba. Sa castigi Bani din pasiunea ta este posibil. Cel mai probabil nu vei ajunge sa fii parte dintr-o corporatie care produce la scala mondiala tablouri pictate pe carpe de bucatarie, dar poti avea un ban in plus valorificandu-ti pasiunea.

Cunosc unele cazuri in care persoane care au un hobby pentru ceva (de cele mai multe ori nelegat de jobul lor de zi cu zi) si-au pornit mici afaceri vanzand ceea ce produceau din pasiune. Ganditi-va la bijuteriile lucrate manual (si nu la cele din metale pretioase si foarte scumpe), la tablouri, la a invata pe niste copii o limba straina etc.

Toate acestea pot deveni surse alternative de venit si banii castigati astfel vor fi cei mai frumosi bani pentru ca sunt castigati din pasiune.

Mai exista si firmele ceva mai mari care ai caror antreprenori au o pasiune pentru un anumit domeniu si isi dezvolta o afacere in domeniul respectiv. Chiar daca nu intotdeauna iese asa cum si-au dorit, afacerea lor va fi una la care vor tine si cel mai probabil va fi „cel mai fain job din lume” pentru ca fac ceea ce le place alaturi de oameni care impartasesc aceleasi valori si aceeasi pasiune pentru domeniul respectiv.

Daca ai un hobby poate il poti transforma intr-o mica afacere … incearca!