Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

When the going gets tough, the tough gets going!

Monday, 26. January 2009 de Ioana ANESCU

Nu vreau sa fie un alt post despre criza, desi este foarte posibil ca astfel sa fie perceput! Vreau sa fie un post si un gand despre atitudine! Si despre materializarea legii lui Darwin in zilele noastre guvernate de dificultati economice: Survival of the fittest!

Putem sa stam in clasicul si dulcele stil clasic mioritic, sa asteptam sa ne “omoare” criza…sau pur si simplu sa treaca! Sau ne putem zbate sa gasim solutii si sa venim cu idei! Sa nu renuntam fara lupta! Totusi doar ideile nu sunt suficiente;  materializarea lor face toti banii! Fara bani si practica ideile sunt egale cu zero. Idei avem cu totii…diferenta o face realizarea lor. Actiune, oameni buni! Poate mai lenta decat in alti ani, mai cumpatata, dar actiune!

Criza ar trebui sa scoata ce e mai bun din noi: creativitate, ingeniozitate pentru actiuni care sa faca o diferenta, analiza, atitudine pozitiva si … cand colo…se pare ca iese ce e mai rau! Panica, imobilizare, blocaj, asteptare…

Un prieten al meu avea un status interesant ieri“Crisis doesn’t determine who’s right, crisis determine who’s left!” Cine va ramane? Cei care demonstreaza ca pot…si ca merita! Totul sta in atitudine – este ceea ce face diferenta dintre invingator si restul…! Cand e bine, suntem toti egali…sau aproape egali! E mai usor sa te compari cu unii si cu altii! Cand dam de rau realizam ca sunt multe diferentele intre Goliath si David. Daca erau prieteni nu se vedea diferenta! Cand dam de rau se vede cine e pe pozitii, cine are o atitudine si o afacere stabila si bazata pe mai mult decat orientarea pe profit imediat!

E greu sa iti schimbi stilul de viata si stilul de business! Mai ales pentru multi dintre noi care vedeau lucrurile intamplandu-se cat ai pocni din degete!  Si mai dificil este sa iti dai seama ca de fapt nu ai o companie atat de mare si puternica asa cum iti imaginai … sa iti dai seama cat de mult conteaza oamenii si atitudinea lor fata de ceea ce fac! E greu sa ne obisnuim cu faptul ca va trebui sa fim mai flexibili, sa tragem mai mult de noi – probabil la o prima vedere, in gol … si poate mai cu spor, cu mai multa implicare ce vine din interior, din pasiune … avand in vedere niste castiguri mateiale ce vor veni foarte probabil mai tarziu decat pana acum! E greu sa ne imaginam ca trebuie sa crestem, sa cultivam si sa valorificam fiecare contact pentru viitor! Pana la urma despre asta e vorba in marketing si branding! Venituri imediate inseamna vanzari! Pe termen lung…se cheama marketing!

Degeaba ne gandim la ce am fi facut, la ce am fi putut face sau ne lamentam pentru ca suntem prea departe de a  fi acolo unde ne vedem peste 5 ani! Avem momentul “Acum” care este cel mai important! Acum cand eu scriu aceste lucruri, acum cand voi cititi. Este ca si cum ai merge in intuneric bezna pe un teren pe care nu il cunosti: singurul lucru de care esti sigur este pamantul de sub picioarele tale acum! Inaintezi usor cu pasi mici in speranta ca la un moment dat vei da peste o raza de lumina care iti dea macar o idee vaga despre unde te afli si ce este in fata ta!

Stand si asteptand sa iti vina ideea aia remarcabila sau inspiratia divina pierzi timp in care ai putea sa inaintezi catre acea idee. Cu cat te gandesti mai mult cu atat este posibil sa apara mai greu. O simpla discutie nu face lucrurile sa se intample!
Atat in plan profesional cat si in plan personal. Este o perioada a actiunii si a gasirii de solutii…problemele cred ca si le-a identificat fiecare. E usor sa zici “e greu”. Toata lumea vede ca este un an nenorocit! Dar daca stai in bezna si astepti sa se faca lumina, poti sa ramai in bezna! Miscarea oricat de lenta sau  prudenta sau nebuneasca ar fi…este miscare! Unii spun ca este o perioada a actiunilor nebunesti…eu sunt de parere ca este o perioada a solutiilor diferite, iesite din tiparele de pana acum, dar prudente. Si mai ales a implementarii solutiilor.

Pana la urma finalul depinde numai de noi, de atitudinea  si de actiunile noastre!

Mai e mult pana la final….deci Ganditi Picant si Actionati Iute!

Urmatorul training PICANT: Web Wizard – 5, 6 februarie – SEO, Usability si E-Marketing cu Claudiu Gamulescu

Placerea in munca sau antidotul crizei financiare in HR

Tuesday, 20. January 2009 de Ioana ANESCU

Toata lumea viseaza la jobul perfect! Dar ca orice perfectiune este foarte greu – pana la imposibil de atins. Perfectiunea unui job tine de punctul de referinta cu care se compara – care in general este angajatul si mecanismul sau intern de functionare! Practic, un job este cu atat mai aproape de perfectiune cu cat este mai aproape de a indeplini niste nevoi interne ale detinatorului jobului; inseamna performanta obtinuta pe baza motivatiei interne a fiecarui om: fie ca este pecuniara, fie ca este vorba de prestigiu, placere/pasiune, dorinta de afirmare sau dezvoltare si alte motivatii.

Jobul ideal dureaza atata timp cat exista motivatia interna… daca ea se schimba si jobul nu mai corespunde, vorbim de rutina, plictiseala, corvoada.

In esenta, jobul ideal nu exista! Pentru ca suntem oameni si tot timpul ne ve deranja ceva, tot timpul ne vom impiedica in nimicuri. De la lumina care ne bate in monitor, de la automatul de cafea, taskurile, modul de adresare, program etc – toate astea ne fac sa uitam ceea ce ne-a facut sa facem cu placere ceea ce am ales sa facem!

De ce un subiect atat de utopic intr-o perioada atat de reala? Pentru ca in situatii “de criza” motivatia interioara este cea care primeaza in fidelizarea angajatilor si in performanta lor. Daca angajatul a uitat ce-l motiveaza s-a dus pe copca toata performanta. Daca angajatorul nu tine seama ca oamenii sai sunt mai mult decat masini, si in momente dificile nu se poate baza pe partea lor “soft”, s-a ales praful de strategia de business.

In perioade dificile, de recesiune, se observa rapid cine isi gaseste in continuare “catalizatorul intern” , cine vede “the big picture” nu doar patratica pe care trebuie sa munceasca! Sunt companii unde echipele nu s-au schimbat de 3 – 4 – 5 ani – acelea sunt companiile puternice. Care stiu ca in situatii de criza se pot baza pe suportul oamenilor.
Aveti senzatia ca toate lucrurile merg prost si de la inceputul anului, jobul vostru aproape- ideal incepe sa fie umbrit de “criza financiara”? Reduceri de costuri? Schimbari ale mediului de lucru? Iesirea din zona de confort? Toate astea duc la distragerea atentiei de la lucrurile care intr-adevar conteaza atunci cand vii la birou!

Cum sa iti mai gesesti placerea de a munci? Hai sa facem un exercitiu simplu de gandire…PICANTa:
•    Mai tineti minte ce va facea sa deschideti cu placere laptopul dimineata?
•    Stii care e finalitatea muncii tale – mai departe de biroul in care stai?
•    Ai idée ce inseamna activitatea ta pentru firma?
•    Esti mandru de ceea ce realizezi? De compania in care lucrezi?

E greu sa-ti aduni fortele in conditiile in care seful pune presiune … dar satisfactia este mult mai mare! Chiar daca nu este neaparat vorba de o satisfactie materiala…ci de una personala! Unde e mandria de a-ti face treaba ca lumea si de a vedea finalitatea muncii?

Iar voi manageri, doriti-va oameni care muncesc din pasiune, nu doar pentru bani! Doriti-va oameni care inteleg afacerea in ansamblu si mersul economiei. Gasiti modul de a-I motiva fara a pune biciul pe ei. Frustrarea distruge placerea si pasiunea….si sanatatea!

Antidotul crizei financiare in randul personalului tine de introspectie si de cautarea motivatiei interne! Voi de cand nu v-ati mai gandit ce va motiveaza?

PICANTeriile de la inceputul lui 2009

Friday, 16. January 2009 de Ioana ANESCU

Inainte de toate  va asteptam la prima intalnire PICANTa din acest an: 20 ianuarie – La “La Taifas”. Subiectul: “Provocarile Marketerilor intr-un mediu economic dificil” – Ce merge anul asta? Ce nu? 

Primul training PICANT este PREMarketing (6 februarie) – un training de notiuni de economie pentru marketeri non economisti. Se adreseaza persoanelor care au responsabilitati de marketing si comunicare si care nu au pregatire economica. Trainingul prezinta notiuni de micro si macro economie care sunt de nelipsit pentru un marketer.

Web Wizard – Trainingul de Seo, Usability si e-marketing va fi sustinut de Claudiu Gamulescu pe 5 si  6 februarie. Se adreseaza persoanelor care conduc proiecte din cadrul agentiilor web sau din partea clientilor.

Alte traininguri PICANTe:

Marketer Start – 12-13 februarie – Training de Bazele marketingului si comunicarii de marketing. Trainingul se adreseaza persoanelor care sunt la inceput de drum in marketing si isi doresc sa obtina o imagine simpla, clara si realista asupra activitatilor de marketing si asupra comunicarii de marketing.

2B Marketing – 19 – 20 februarie – Training de Marketing Business To Business ofera instrumentele necesare pentru a implementa actiuni de marketing special adaptate mediului de business! Este un curs pentru fortele comerciale ale firmelor care vand consumatorilor organizationali.

Advanced Exhibiting   – 25 februarie – Training de tehnici avansate de marketing prin targuri si expozitii dedicat persoanelor care au cunostinte medii si avansate despre participarea la targuri si expozitii.

Junior Brand – 11 martie – Training de Branding Si Brand Management. Se adreseaza persoanelor care au responsabilitati de marketing si comunicare care nu au cunostinte sau au cunostinte reduse de branding si brand management.

Insider – 11 martie – Training de comunicare interdepartamentala. Se adreseaza persoanelor din departamentele de marketing, HR si Managerilor de companii mici si mijlocii.

Project MarkeTeam   – 18 martie – Training de Managementul, comunicarea si motivarea echipei în proiectele de marketing se adreseaza persoanelor care au responsabilitati de marketing si coordoneaza proiecte de marketing. Trainingul urmareste dezvolte abilitatile de Management, comunicare si motivare a echipei în proiectele de marketing.

CooL Intro     – 2 si 3 aprilie – Training de comunicare on-line de marketing. Trainingul se adreseaza persoanelor care au cunostinte reduse de comunicare on-line, care au responsabilitati de comunicare de marketing si doresc sa apeleze la comunicarea on-line.

Urmariti-ne pe Twitter si va asteptam sa va inscrieti in grupul PICANT de pe LinkedIN!

Incredere si bani

Friday, 16. January 2009 de Nicolae NAUMOF

Daca exista incredere intre asociati si sunt si ceva bani avem 2 situatii:

Daca dispar banii, incerederea ramane.

Daca dispare increderea dispar si banii.

Cea mai importanta parte din 2009

Monday, 12. January 2009 de Nicolae NAUMOF

La multi ani pentru 2009 !

Stiti care e cea mai importanta parte din 2009 ?

Nu e criza(rea) economica,
Nu sunt boacanele Guvernului Boc,
Nu e cursul de schimb leu – euro,
Nu sunt meciurile de calificare ale Nationalei de Fotbal a Romaniei la Cupa Mondiala de anul viitor,
Nu sunt preturile de pe piata de imobiliare sau volumul de vanzari de pe piata auto.
Nu e anularea SIAB-ului,
Nu sunt alegerile pentru Parlamentul European,
Nu sunt alegerile Prezidentiale…
Nu sunt multe …

Cea mai importanta parte din 2009 este „9”.

Limba romana are multe sensuri pentru „NOUA”

Noua – cifra.

Anul acesta se implinesc 20 de ani de la Revolutia din 1989 – 20 de ani de democratie (asa cum e ea). O noua generatie este in societate. Este vorba de cei nascuti acum 20 de ani. Unii au intrat deja in campul muncii, au venituri sunt consumatori. Avem in activitate prima generatie care nu a prins comunismul.

2009 este ultimul an care incepe cu „200” – inca putin si intram intr-un nou deceniu.

Noua – element nou
Am intrat intr-un an nou in care fiecare dintre noi are ambitiile, visurile, rezolutiile si obiectivele sale. Intotdeauna noul este privit cu scepticism de catre unii si cu descidere de catre altii.

Chiar si in contextul unor dificultati economice noul este atragator si amenintator.

Noul poate fi si cheia depasirii unei situatii mai dificile. Inovatia nu moare decat atunci cand vrem sa moara.

Noua – Pronumele

Noua ne place, noua ne pasa, noua ne e sila…
Ce este interesant este ca este vorba despre noi – persoana I plural. Noi inseamna solidaritate, apropiere unii de altii pentru a forma noi.
Noua ne place sa muncim. Noua ne place sa ne petrecem timpul liber cu prietenii. Noua nu ne cumperi votul asa usor.

2009 va aduce nou noua de noua ori.

Va dorim un an cat mai bogat in bucurii si presarat cu ceva picant!

Chiar daca unele lucrurii nu vor merge atat de bine ca in trecut, sunt convins ca 2009 va aduce mai multa satisfactie celor care vor sti sa nu isi masoare bucuria in cifrele extrasului de cont.

Ganduri PICANTe… de Sfantul Ion

Wednesday, 07. January 2009 de Ioana ANESCU

Pentru mine, aceasta zi este o zi speciala! Ceea ce m-a surprins (in mod placut) a fost numarul mare de telefoane, mesaje, mailuri pe care le-am primit azi! Asa ca intr-un moment de respiro vreau sa felicit PICANT toti Ionii (pozitivi) care mai graviteaza in jurul PICANTului (Andrei Marinescu, Ioana Mucenic, Bogdan). Daca am uitat pe cineva imi asum intreaga responsabilitate si o pun pe seama starii euforice pe care o am azi…si pe care as vrea sa o “promovez”.

As vrea sa le urez toate cele bune, La Multi Ani si numai realizari, tuturor celor care se bucura de patronajul Sfantului Ion!

Cred ca acest articol este ceva mai personal decat cele cu care v-am obisnuit pana acum ….dar asta e! E ziua mea si imi veti ingadui aceasta mica scapare! Pe undeva poate are legatura cu comunicarea…doar ca iese din sfera profesionalului. Cateodata e bine sa ne mai uitam si in plan personal!

Unii oameni sunt de parere ca a trimite cuiva o urare pe sms, mail sau messenger nu are acelasi impact…e mai impersonala, mai rece si pare fara suflet. Eu nu cred ca azi mai este chiar asa! Imi dau seama insa ca nu este omenesc posibil altfel. Azi nu as fi facut fata numai la telefoane! Si sincer, eu ma bucur pentru orice gand bun venit indiferent de canalul de comunicare ales.

Pentru ca traim intr-o perioada in care timpul pare ca se contracta, viteza e numitor comun pentru toate activitatile si interesele par  fi preponderent profesionale, eu personal apreciez cand cineva isi indreapta gandul catre mine macar si pentru cele cateva minute cat dureaza sa trimiti un sms.

Vorbeam cu o prietena azi si mi-a zis ca i se pare ca sunt prea putine momentele in care ne preocupa ceva cu adevarat importan, cum ar fi oamenii de langa noi! Poate ca asa este…prinsa in iuresul zilnic si eu mai uit de zile de nastere sau de nume… Si apoi imi pare rau!

Criza vine, criza trece – oamenii pe care ii avem langa noi raman! La inceput de an, si inainte sa continui cu sarbatoarea spun atat: Oamenii conteaza – inconjurati-va de oameni valorosi si pastrat-i langa voi! Un mic semn (indiferent cand), un gand bun…o urare! Sms, mail, messenger, telefon, Twitter – avem in jurul nostru atatea instrumente de comunicare…nu uitati insa sa comunicati si ceea ce conteaza!

Petrecere frumoasa tuturor – azi, maine si toata viata!

Iute in 2009!

Monday, 05. January 2009 de Ioana ANESCU

pc052628-resize.JPG  Poate va intrebati de ce o tacere atat de lunga…aproape o luna. Ei bine am avut si noi nevoie de o pauza, sa ne tragem sufletul dupa un an cu bune si cu rele, dar in majoritate cu bune, cu succese obtinute cu destul de multa munca.

Am vrut sa ne rezervam niste timp sa ne bucuram de familii, de sarmale, de cadouri, de petreceri…Si pentru ca veni vorba de petrecere… avem o poza de la PICANT Chef de Craciun din 19 decembrie (din pacate nu am mai beneficiat de prezenta unui aparat profesional…dar ne revansam data viitoare. Ii multumim Laviniei ca a fost pe faza si a imortalizat cateva momente)! A fost o petrecere frumoasa, am stat iar pana la ore tarzii, am ras, am discutat si lucruri mai serioase si mai neserioase si ne-am bucurat ca PICANTul are atatia prieteni si oameni care cred in acest concept. Le multumim tuturor celor care au fost alaturi de noi, atat fizic cat si celor care s-au gandit la noi dar din pacate nu au putut ajunge. Le multumim tuturor celor care au fost alaturi de noi in 2008 si ii asteptam si anul acesta sa sustina spiritul Iute…PICANT!

Ne-am adunat puterile, ne-am incarcat bateriile si incepem anul in forta, cu idei, entuziasm si dorinta de a aduce “profesionalismul facut cu placere” intre valorile profesionale a cat mai multi oameni.  

cimg3502.JPG    

Spor la treaba! Un an de exceptie!