Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Shantier Marketing sau cum sa faci bani (ne)multumindu-ti clientii

Tuesday, 19. August 2008 de Nicolae NAUMOF

O chestie pe care am remarcat-o la aproape toti cei care au venit sa lucreze pe santier (montatori, muncitorii de la firma de constructii etc.) este ca fiecarui mester ii lipseste cel putin o scula. Este o grava problema de produs (sau serviciu), alaturi de profesionalimul minimal (adica mi se pare de bun simt sa nu pornesti un fierastrau electric cand cablul de alimentare bagat in priza este infasurat in jurul lamei fierastraului).

Vara aceasta sunt implicat intr-un shantier – am supraetajat casa parintilor unde voi avea un apartament de 2 camere totalizand uriasa suprafata de 62 de metri patrati…

Vrand sau mai degraba nevrand am avut de-a face cu o multime de firme sau pfa-uri care au legatura cu constructiile si amenajarile interioare. O experienta cu adevarat traumatizanta care pe langa bani m-a usurat de cativa neuroni, mi-a dat cateva gauri in stomac si m-a facut sa ma bucur la nebunie ca sunt economist si nu prea am de-a face cu astfel de firme si de oameni.

Cei mai eficienti in shantier marketing au fost cei de la care mi-am cumparat usa de la apartament. Ei sunt cei care au obtinut cel mai bun raport dezamagire – pret.

Pe langa faptul ca au mintit legat de produs, au mintit legat si de livrare si montaj. Sambata dimineata a devenit luni dupamiaza… deh daca Einstein, care era un tip mai destept decat mine, a spus ca timpul e relativ, eu de ce sa il contrazic.

Cei de la care am cumparat usa m-au privat de o placere a clientului – sa mi-o stric singur. In loc sa lase clientul sa isi strice singur usa, ei au adus-o gata stricata, iar la montaj au zgariat-o.

Facand terci 3 dintre componentele mixului de marketing (comunicare – m-au mintit referitor la usa, distributie – au intarziat si au zgariat usa, produs – diferit de ce am vazut in show-room si gata stricat) unul dintre baietii de la aceasta firma s-a gandit sa faca zob si a 4-a componenta – pretul.

Vine baiatul cu factura (asta dupa ce am achitat un avans consistent) pe care nu era trecut montajul. Am spus ca nu platesc montajul daca nu e pe factura si ca vreau certificat de garantie… cum a auzit ca se impute treaba cu plata imediat s-a executat si s-a dus la firma sa aduca o noua factura pentru montaj.

Dupa zece minute suna la telefon si imi spune ca daca vreau factura la montaj se adauga TVA… hmmm… Pretul era deja facut zob… cand s-a facut oferta nu s-a comunicat de faptul ca la pretul afisat pentru montaj se aplica TVA… evident nu am platit decat pretul comunicat in magazin. Nu va cumparati usi de pe str Lizeanu nr 15.

Un alt exemplu de shantier marketing vine din partea unei firme care investeste (insuficient la nivel de personal) in crearea unui brand care sa reziste sa reziste sa reziste… doar ca nervii mei nu rezista nu rezista nu rezista.

La aceasta firma marfa e buna (din ce am vazut si mi-au spus si altii), serviciul de montaj (cu Dorel si Aurica) a fost excelent, doar ca experienta de cumparare a fost una dezastruoasa. Am dat peste o domnisoara mica si grasa care din „nu se poate” nu ma scotea. Dupa ce am facut reclamatie la sediul central s-a putut…

Despre experientele cu muncitorii de la santier, cu cei care au pus tabla pe acoperis si peripetiile cu „Nea Ivan” voi povesti la urmatoarea intalnire PICANTa din 9 septembrie.

O experienta placuta de marketing a fost cu firma COILPROFIL de la care am cumparat tigla metalica si tabla pentru burlane si jgeaburi. Seriozitate maxima, marfa buna, livrare rapida si relationare excelenta. Bravo!

O chestie pe care am remarcat-o la aproape toti cei care au venit sa lucreze pe santier (montatori, muncitorii de la firma de constructii etc.) este ca fiecarui mester ii lipseste cel putin o scula. Este o grava problema de produs (sau serviciu), alaturi de profesionalimul minimal (adica sa nu pornesti un fierastrau electric cand cablul de alimentare bagat in priza este infasurat in jurul lamei fierastraului).

Cu doua exceptii (termopane si balustrade) toti au venit la mine sa ceara cate o scula, ba un cutit, ba un patent, ba un prelungitor ba un flex etc. Unul dintre montatorii de la usa m-a intrebat daca nu am cumva un pistol de silicon… NU… nu e un hobby de-al meu sa pun silicon.

Altul m-a intrebat daca nu cumva am o rezistenta… Am crezut ca vrea o siguranta de tablou electric. Omul a fost mai explicit – „o rezistenta de reshou”…”poate aveti un reshou stricat prin casa”…
O concluzie la Marketingul de Santier este ca  responsabilitatea in munca este o specie rara, pe cale de disparitie. Atitudinea proactiva in rezolvarea problemelor este si ea pe un trend descentdent, iar preturile ating cote obscene, mai ales in raport cu ceea ce primesti (si nu ma refer strict la marfa, ci la experienta de cumparare si consum).

Cat despre grija fata de client… hmmm grija sa ii luam banii si eventual sa stricam ce are deja. … Grijania m**tii

Traininguri PICANTe in Septembrie

Monday, 18. August 2008 de Nicolae NAUMOF

Revenim in Septembrie cu trainingurile PICANTe de Marketing, Branding si Comunicare.

04 – 05 Septembrie – iSell. Training de Comert Electronic dedicat antreprenorilor in comertul electonic, managerilor de magazine on-line, responsabililor de makreting si comunicare din magazinele on-line si altor persoane implicate in managementul magazinelor on-line.  Detalii

12 Septembrie – Advanced Exhibiting. Training de tehnici avansate de participare la targuri si expozitii dedicat persoanelor care au responsabilitati in organizarea participarii unei companii la targuri si expozitii in calitate de expozant. Detalii

18-19 Septembrie – Event’or. Training de Organizatori de evenimente de afaceri. Se adreseaza persoanelor care au cunostinte si experienta reduse si medii in oganizarea evenimentelor de afaceri.  Detalii 

25 – 26 Septembrie – Brand Promo. Training de branding si comunicare de marketing dedicat persoanelor care au cunostinte reduse si medii de branding si comunicare de marketing.  Detalii