Marketing, Comunicare si Afaceri in stil PICANT

Recrutam Traineri colaboratori

Thursday, 26. June 2008 de Nicolae NAUMOF

Avand in vedere dinamismul afacerii PICANT si nevoii continue de oferte noi si provocatoare, cautam traineri care sa dezvolte si sa sustina proiecte de training-eveniment (traininguri in regim deschis).

 Domeniile pe care le vizam sunt:

Vanzari – Avem nevoie de un training de nivel incepator si unul de nivel mediu.

Comunicare in magazin – Avem nevoie de un training de nivel mediu.

Brand Management – Avem nevoie de un training la nivel avansat.

Comunicare on-line – Avem nevoie de un training la nivel avansat.

Trainerii ar trebui sa fie specialisti in domeniu (nu cautam recitatori de profesie) sa aiba aptitudini de vorbit in public si prezenta “scenica”… adica sa tina audienta in priza.

Ei ar mai trebui sa accepte conceptul de PICANT (a se vedea postul “De ce ne trezim dimineata …”) si sa stie ce inseamna implicarea intr-un parteneriat de business …

TREBUIE SA MANACE PICANT si SA BEA BERE (in cantitati industriale)… 🙂 …. constituie avantaj 🙂

Daca e cineva interesat sa dea cu e-mailul la picant(at)picant.ro.

Live de la iSell curs de comert electronic

Thursday, 26. June 2008 de Nicolae NAUMOF

Sunt la prima editie a cursului de comert electronic iSell sustinut de Liviu Taloi.

E foarte fain, Liviu este un super specialist in eCommerce si un lector bun.

Mi s-a confirmat previziunea apetentei oamenilor in on-line pentru Apple. Din 12 cursanti sunt 3 sau 4 iPhone-uri si un MacBook… asta ce e in sala… deci iSell e un nume bine ales … tot vorbeam eu de naming.

Ca tot s-au epuizat locurile si la a doua editie.. si Liviu a acceptat, vom face si o a treia editie a iSell in 24-25 iulie

Vara asta sta sub semnul www.

Tuesday, 24. June 2008 de Ioana ANESCU

Este clar ca domeniul on-line este cel mai dinamic. Este clar ca atrage din ce in ce mai multa lume. Este un subiect “fierbinte”! Dar mai fierbinte e primul training dezvoltat de E-Academy. De ce?

  1. pentru ca e “proaspat” scos din cuptor.
  2. pentru ca trateaza subiecte “hot”: e-marketing si comert electrnic.
  3. pentru ca se desfasoara in iulie (4 – 13).
  4. pentru ca e pe litoral (bulgaresc, ce e drept!)
  5. pentru ca are traineri specialisti: Claudiu Gamulescu si Plamen Russev
  6. pentru ca are un afis genial!

Uite ca romani si bulgarii chiar pot colabora si dezvolta lucruri interesante si in beneficiul ambelor parti. Exemplu este E-Academy!

E-Academy este un parteneriat privat deschis, orientat academic, cu scopul principal de a forma profesionisti in domeniul marketingului si comertului online, pe baze de acumulare graduala de cunostinte. Mai mult, E-Academia este primul demers intreprins de doua companii de renume din Romania si Bulgaria, in sfera Internetului Est-European.

Dupa cum povesteste Claudiu mai detaliat, E-Academy isi propune ca activitate in perioada urmatoare urmatoarele directii :

  1. Centrul de Pregatire Profesionala, care va furniza cursuri si traininguri
  2. Academia de Internet, cursuri de 2-3 ani cu specializare in IT&C/Internet, cu diplome recunoscute in Europa
  3. Centrul de Cercetare si Dezvoltare in Internet pentru CEE

Pe fondul cresterii utilizarii mediului online atat la nivel recreational cat si la nivel de afaceri, se resimte nevoia unor servicii si oameni specializati in acest domeniu – adevarati profesionisti care sa comunice si sa vanda eficient clientilor

Primul pas a fost facut, Centrul de Pregatire Profesionala demareaza in primele doua weekend-uri din iulie cu doua traininguri de E-Marketing (4-6 iulie) si E-Commerce (11-13 iulie). Sub titulatura “Think Web, Feel Summer”, cele doua module isi propun sa defineasca notiunile de baza comune celor doua tari in aceste sectoare digitale.

Locatia de desfasurare este Varna, Grand Hotel, unde pe malul marii si in jurul celei mai frumoase piscine din Bulgaria vor fi dezbatute aspecte legate de incidenta Internetului in afacerile anului 2008 in Europa de Est, in cadrul unei atmosfere dedicata business networking-ului.

E-Academy este o initiativa a Netbridge (Romania) impreuna cu Design.bg si AII Data (Bulgaria). Scopul E-Academy este de a oferi un cadru teoretic si practic mai bun pentru cei care vor profesa in Internet in urmatorii ani. Adresabilitatea este zonala, pornind in 2008 cu Romania si Bulgaria, urmand ca in 2009 sistemul sa functioneze pentru mai multe tari din Europa de Est, vizate fiind in principal tarile din zona Adriatica. Netbridge face astfel primul pas in directia sustinerii cresterii durabile in industria Internet in zona Balcanilor.

E-Academia se adreseaza atat clientilor business si marilor companii din domeniul IT sau agentii de comunicare si marketing online – pentru care vor fi organizate, incepand din aceasta vara, sesiuni de training pe teme de interes precum: e-marketing, negociere online, creativitate si planificare media in mediul electronic.

Netbridge este cea mai mare companie romaneasca ce opereaza in domeniul solutiilor online, publicitatii pe Internet, media online si servicii pe Internet. Clientii sai sunt peste 3 milioane de utilizatori din Romania. Din 2005 compania este implicate activ in dezvoltarea de actiuni in afara tarii.

Design.bg a fost infiintata in 1999 de o echipa de profesionisti bulgari de top din domeniul e-marketingului; s-a bucurat de o recunoastere rapida ca fiind una dintre primele companii creative de newmedia si IT lucrand pentru 4 guverne, sute de companii comerciale si zeci de organizatii non-guvernamentale. A implementat proiecte si a furnizat servicii complete online pentru clienti precum Ikea, Honda, Daimler Chrysler zeci de organizatii guvernamentale si non-guvernamentale .

Pentru ce ne trezim dimineata ? Traim PICANT ?

Monday, 23. June 2008 de Nicolae NAUMOF

Tu cand te duci la munca alegi sa faci acest lucru? E o alegere bazata (si) pe placere? Daca da, inseamna ca MUNCESTI PICANT. Daca ceea ce faci in viata ta (din care cam 40% inseamna munca si 30% somn) este alegerea ta si iti place, inseamna ca TRAIESTI PICANT.

De ce va treziti in fiecare dimineata sa mergeti la munca? Cred ca e o intrebare pe care v-ati pus-o de cateva ori pana acum. Daca nu ar fi cazul.

Cu totii proletari ai lumii moderne ne trezim dimineata si mergem la munca unde petrecem cel putin 9 ore daca nu punem si drumul prin traficul bucurestean sau al altor mari orase mioritice. Petrecem cam jumatate de zi vanzandu-ne puterea mintii si a bratelor. PENTRU CE?

Acum o luna si jumatate s-a nascut primul meu nepot (mai am 4 nepoate). Varul meu (tatal) are 23 de ani. El are un motiv mai presus de sine pentru a se trezi dimineata si a merge la munca.

Tu, cel care citesti acest articol, de ce mergi sa muncesti? Ai un motiv mai presus de tine pentru care o faci? Daca da, considera-te fericit. Acel motiv iti va aduce bucurii cat de curand. Dar daca te duci doar pentru tine Munceste PICANT ! Traieste PICANT !

Vorbeam zilele trecute cu Abe (Ioana Anescu) despre cum vad oamenii brandul nostru (inca in constructie). Am ajuns la o groaza de opinii adunate din stanga si dreapta. Cea mai elocventa a fost cea a unei domnisoare – Simona CALU care ne-a propus o colaborare. Ea vedea in noi – PICANTii – romanii care fac ceea ce le place si au succes.

Despre noi voi vorbi mai tarziu. Parerea ei este intemeiata.

Pana la urma PICANT reprezinta o chestiune PERSONALA, o algere personala si mai ales o ALEGERE. Oamenii care manaca mancare picanta o fac pentru ca vor, este alegerea lor individuala. In plus le place – o placere deosebita pentru ca putini sunt cei care o inteleg.

O alta domnisoara – Lucia CURCUDEL de la IntellCompetitiv m-a intrebat cum este sa gandesti PICANT. E bine sa GANDESC PICANT, pentru ca e alegerea mea si imi place.

Tu cand te duci la munca alegi sa faci acest lucru? E o alegere bazata (si) pe placere? Daca da, inseamna ca MUNCESTI PICANT. Daca ceea ce faci in viata ta (din care cam 40% inseamna munca si 30% somn) este alegerea ta si iti place, inseamna ca TRAIESTI PICANT.

Spuneam ca ne vom dezvalui putin PICANTeriile din bucataria interna.

PICANT este un succes. Fara dubii. In mai putin de un an suntem mai departe decat ne-am propus.

Da. Sunt probleme la PICANT. Nu exista firma in care sa nu apara probleme. Mai ales intr-o firma mica bazata pe munca a 2 tineri fara stiu eu ce resurse financiare. Pentru cine nu stie Ioana a implinit in mai 26 si eu implinesc in septembrie tot 26.
Da. Uneori facem si ceea ce nu ne place. Mie nu imi place sa fac facturi si plicuri si sa chem curierii sau alte chestiuni care simt ca imi lasa in paragina neuronii. Dar o fac pentru ca trebuie. Si trebuie pentru ca ALEG sa ma ocup de firma noastra si sa fac per total ceea ce imi place.

Pana la urma cu totii facem si lucruri care nu ne plac, dar daca aceste lucruri duc la a face ceea ce ne place inseamna ca Traim si Muncim PICANT.

Daca va place ce munciti si nu o faceti doar pentru salariu, inseamna ca MUNCITI PICANT.

Imi aduc aminte de un post al Ioanei (ABE) in care spunea ca vrea sa o doara burta de la prea multa bere si prea mult ras, decat sa o doara burta de la prea multa cafea si stres; vrea sa ii albeasca parul de la copii si nu de la proceduri si rapoarte.

Bucurati-va de munca, bucurati-va de viata. Daca aveti aproximativ 30 de ani, deja ati ajuns la jumatatea vietii fara prea multe probleme, acea parte din viata in care va permiteti niste lucruri si in care va puteti bucura de voi si de cei din jur.

Am eu o vorba… pentru toti destinatia e aceeasi: -2m. Conteaza cum e drumul.

GANDESC PICANT. E o afirmatie cu foarte multe conotatii. A aparut si derivatia – AM GANDURI PICANTE.

GANDESC PICANT inseamna sa fii diferit, sa dai frau liber neuronilor tai. Pana la urma PICANT nu este pentru prosti, la fel cum mancarea picanta nu este pentru cei care nu stiu sa aprecieze o mancare buna.

PICANT e un mod de viata. TU alegi daca il adopti sau nu.

(Gandul Picant de vacanta!) Tigara de dupa…

Monday, 23. June 2008 de Ioana ANESCU

…Munca! Adica vacanta, concediul mult asteptat! Nu! Nu intram inca in vacanta! Insa nu putem sa nu remarcam faptul ca se simte in aer o oarecare …nerabdare in privinta vacantei. Nu stiu cum e la voi…dar la noi asa ajunge! In plus, m-am gandit sa schimb un pic tonul oarecum serios al ultimelor posturi.

Proaspat intoarsa dupa un week-end perfect pe litoral (da! Romanesc!), cu sunetul valurilor inca in urechi si mirosul de mare inca neintinat de teava de esapament din Bucuresti, ma gandesc la …concediu! Nu vreau si nu imi sta in fire sa scriu doar de dragul de a scrie. Sunt curioasa si de aceea va provoc la o dezbatere online despre activitatile pe care vi le propuneti in concediu si despre sfaturi si recomandari pe care le puteti face! Incep eu.

Cum nu ma pricep la a da sfaturi “sanatoase” despre cum sa va petreceti vacanta, voi aduna cateva sfaturi “picante”. Departe de mine ideea de a suna cliseistic, sfaturile de mai jos sunt poate o reflectare online a ceea ce imi doresc eu in acest concediu din august:

Vizitati Romania! Oricat de criticata si blamata ar fi din punct de vedere al turismului, Romania este o tara frumoasa! Extraordinar de frumoasa! Avem in tara asta peisaje care te lasa fara suflare. Locuri care te incarca de energie pozitiva! Oricat de mica ar fi incerederea in noi, ca popor si oricat de mult ne-am autocritica, natura ne dovedeste ca sunt numai lucruri trecatoare si ca tot ceea ce inseamna Romania, din punct de vedere fizic, va ramane mereu surprinzator, indiferent daca vom stii sa ne promovam tara din punct de vedere turistic.

Calatoriti cat mai mult, cu ochii si mintea deschisa! Este fenomenal sa cunosti alte popoare, traditii, feluri de mancare, oameni, conceptii, stiluri de viata….si sa le accepti asa cum sunt! Iti da o alta perspectiva asupra vietii.

Odihniti-va! Si nu ma refer doar la somn…ci la o pauza de la stress, griji si orice ar putea avea legatura cu rutina zilnica. Cateodata toti avem nevoie de o deconectare dar putini o reusesc. Fie ca va “odihniti” dansand pana in zori, pe plaja, fie la focul de tabara intretinut de chitara, povestiri si glume, fie la o bere interminabila cu prieteni sau rude pe care nu i-ati mai vazut de mult (sau ii vedeti zilnic dar nu va puteti plictisi) luati concediul ca atare si exploatati zilele libere!

Radeti cat mai mult! Derivat din “sfatul” anterior. Distrati-va! Radeti cu pofta! Poate asta suna cel mai a cliseu si a “sfatul mdicului”, dar noi, fiind persoane vesele si predispuse la ras, vrem sa avem cat mai multi adepti si sa “molipsim” cat mai multa lume. Si este si probat personal! Picant recomanda rasul!

Cititi o carte…2, 3, etc. Lipsa timpului, netul si televizorul au dus (in cazul meu cel putin ) la o scadere dramatica a cartilor citite! Poate pentru ca ma uit la stiva de carti de pe noptiera mea care asteapta concediul…dar pe principiul “pofta vine mancand” cititul unei carti deschide apetitul pentru dezvoltare si instruire personala. Chiar daca este pur beletristica. Pune imaginatia la contributie, stimuleaza creativitatea, genereaza idei noi, aduce informatii noi.

Beti o bere rece la terasa privind marea! Variatiuni pe aceeasi tema: coca-cola sau cafe frappe. Este relaxant!

– Distrati-va PICANT!

Alte sugestii…PICANTe?

Nu orice produs ajunge brand si nici Blaga Primar

Monday, 16. June 2008 de Nicolae NAUMOF

Felicitari companiei PDL pentru o strategie de marketing exemplara in BUCURESTI.

ASA SA NU FACETI MARKETING !!! 

Va propun o abordare de marketing si branding a esecului PDL in Bucuresti.

In 2004 a exista un „LoveMark” numit Basescu care a tras dupa sine intreaga „companie” – Alianta DA. Multi dintre consilierii locali si primarii de sector ai aliantei DA in 2004 au ajuns acolo pentru ca a candidat Basescu la Primarie. LoveMark-ul Basescu a castigat alegerile din 2004 (cele la primaria Bucuresti) datorita unui motiv EXTREM de important in Marketing – SATISFACTIA IN CONSUM. In primul mandat de Primar al Bucurestiului Basescu a raspuns nevoilor cele mai stringente ale bucurestenilor. In plus, dupa cum se stie, bucurestenii nu sunt tocmai cei mai mari admiratori ai PSD-ului, astfel Basescu punandu-se in opozitie cu PSD-ul a ajuns la statutul de lovemark pentru ca a ajuns sa fie cunoscut pentru ceva de care bucurestenilor le pasa – era anti PSD si avea tupeu.

In decembrie  2004 primarul Basescu devine Presedintele Romaniei. Surprinzator… cu votul masiv al bucurestenilor. Dupa o perioada de interimat in Bucuresti se organizeaza noi alegeri in primavara lui 2005. Oferta PDL fiind Adriean Vid-Eanu. (nu degeaba ii spun VID-eanu).

Adriean VIDeanu a avut un mare succes in vanzari (voturi) din trei motive majore:
1. Contra-oferta era una analfabeta sau vanghelica.
2. Folosirea tehnicii „Brandul Garantie” in format dublu – Brandul Garant Principal – Traian Basescu (care in repetate randuri l-a laudat pe domnul Bordura – scuzati Videanu). Al doilea brand garant – Alianta DA (care pe vremea aia inca mai insemna ceva… altceva decat galceava).
3. Conjunctura favorabila a pietei – Alianta DA era la guvernare, Basescu era proaspat ales Presedinte etc… exista un climat favorabil.

Ceea ce a fost evident inca din campania electorala din 2005 a fost ca domnul Bordura (VIDeanu) nu a vrut in mod special sa fie primar… scaunelul de VicePremier era foarte bun.

Faptul ca Produsul a fost defectuos (adica nu a avut vointa) s-a vazut, generand o insatisfactie in consum deosebit de ridicata. In plus Brandul VIDeanu a dat dovada de o incoerenta iesita din orice limite acceptabile.

Incercati un exercitiu de memorie cu proiectele sale pe care ba le propunea, ba le anula, ba se rasgandea…

O alta regula de aur a brandingului a fost incalcata de primarul AKA Bordura. In toate momentele critice era in concediu. Din fericire in Bucuresti nu s-au intamplat catastrofe, dar de o inundatie, o pana de curent, o inzapezire etc.. tot a mai fost. Invariabil domnul VIDeanu era in concediu, la post fiind domnul Murgeanu (viceprimar).
Ca brand sa fii absent din viata publicului tau in momentele critice, cand este mai mare nevoie de tine reprezinta calea sigura  catre esec. Imaginati-va cum ar fi daca Bergenbier ar disparea din magazine cand e un meci al nationalei ?

Alte greseli la brandul Bordura au tot existat… unele dintre ele sunt greseli elementare de PR. Sa spui ca nu Primaria plateste bordurile din Bucuresti, ci constructorul inseamna sa insulti inteligenta a 2 milioane si ceva de oameni…

In paralel cu dezastrul brandului VIDeanu s-a ridicat un brand mai mic – un brand copil – Liviu Negoita. El nu a beneficiat decat in 2004 de garantia brandului Basescu.

Si totusi Liviu Negoita ca brand a ajuns cel mai puternic din portofoliul companiei (PDL). Motivul a fost unul cat se poate de simplu – SATISFACTIE IN CONSUM. Faptul ca a castigat alegerile din sectorul 3 cu peste 70% din voturi spune tot.
In 2008 compania – PDL intarzie anuntul referitor la noul produs pe care il scoate pe piata (candidatul la primaria Bucuresti). De ce … inca nu am aflat.

Tot in 2008 compania face o serie de erori fantastice din perspectiva brandingului si a gestiunii portofoliului de branduri.

Nu retrage de pe piata (sau macar sa anunte retragerea) a unui brand perimat si cu o puternica doza de ostilitate din partea publicului tinta – Primarul VIDeanu AKA Bordura. Descotorosirea de imaginea actualului primar era obligatorie. Mai mult anunta posibila mentinere pe piata … (a doua candidatura).

Nu exploateaza brandul lider. Liviu Negoita este un brand mai puternic decat PDL-ul in sine (peste 70% din voturi). Acest brand ar fi trebuit transformat in brand „Locomotiva” pentru intregul portofoliu de branduri.

Introduc pe piata un nou brand… surprinzator de asemanator cu brandul deja perimat. Vasile Blaga semana (ca brand) izbitor de mult cu Adriean Videanu. Amandoi sunt protejatii Presedintelui Traian Basescu. Nici Videanu, nici Blaga nu au vrut in mod special sa candideze. Nici unul nici altul nu aveau cine stie ce notorietate inaintea campaniei. La fel cu asocierile de valori pozitive.

Au folosit tehnica brandului garantie apeland la branduri garante (cum a fost Teodor Stolojan, Silviu Prigoana si Liviu Negoita) care nu se preteaza la statutul de brand garant.

Rezultatul s-a vazut. A castigat un candidat deosebit de incoerent, dar care a reprezentat pentru majoritatea Bucurestenilor doar o alta optiune de tipul „Chiorul in tzara orbilor”.

In plus si in consiliul municipal e o varza cu carne. Sectoarele au fost impartite oarecum frateste – 2 la PDL, 2 la PSD unul la PNL si unul la PC (mare minune, dar doar e sectorul 4 unde nu ai de ales de mai bine de 12 ani).
Probabil urmeaza 4 ani de galceava si dat la gioale, o perioada in care in loc de un oras sau o zona metropolitana vom avea 6 sectoare si un primar atat de independent incat va uita de toate.

Felicitari companiei PDL pentru o strategie de marketing exemplara in BUCURESTI. ASA SA NU FACETI MARKETING !!!
PS. Va doresc si imi doresc 4 ani cat mai suportabili.

iSell – Ultima zi cu 10% Reducere

Thursday, 12. June 2008 de Nicolae NAUMOF

Astazi 12 iunie este ultima zi cu 10% reducere la trainingul de comert electronic iSell.

Cred ca iSell este cel mai de succes training pe care l-am organizat de 1 an de cand exista PICANT. Nu ca celelalte nu ar fi de succes, dar iSell a depasit cu mult asteptarile. Deja si la a doua editie mai sunt doar 4 locuri libere.

Asteptarile sunt mari si la cum arata suportul de curs si cat de meticulos il stiu pe Liviu Taloi (cel care va sustine trainingul) sunt convins ca vor fi indeplinite toate asteptarile.

Pentru cei care au un magazin on-line sau vor sa isi deschida unul investitia in participarea la iSell este mai mult decat oportuna.

Traim intr-o fabula!

Monday, 09. June 2008 de Ioana ANESCU

Stim de mici ca romanul s-a nascut poet! Marketingul politic nu face exceptie ! Departe de a fi o poezie…ceea ce se intampla in politica noastra seamana cu o fabula ! O fabula a carei morala nu pare sa o priceapa nimeni ! In mod normal as spune ca este o jungla…dar cum monedei nationale (leul) ii cam tremura picioarele, ma rezum la a “fabula”.

Nu sunt experta in Marketing Politic. Dar cam asa vad eu situatia.

Sa o luam sistematic:

Produsul = omul politic cu platforma si programul sau politic

Sa fim realisti. Nu avem asa ceva. Noi nu avem “oameni” avem animale: am avut ursi, vulpi, iepurasi si cucuvele. Acum avem buldogi si sacali. E adevarat ca singura “personificare” in aceasta recenta fabula a turului 2 este un cadru medical. Insa nu stiu daca ne va vindeca sau imbolnavi mai rau!

Pretul si Distributia – cred ca le vom simti dupa finalizarea alegerilor locale, timp de 4 ani!

Promovarea = prin toate canalele de comunicare si de multe ori chiar live.

In ultima perioada, cel putin de o luna, toate canalele de comunicare zbarnaie de tot felul de spoturi, stiri, articole, posturi pe bloguri si altele. Care de care mai amuzante sau mai penibile. Ceea ce mi se pare trist este ca nici una din campanii nu a parut serioasa.

Parca toate au fost facute in lehamite! S-a ras de nume, s-a ras de sloganuri cu tenta sexuala (stiindu-se bine ca sexul si umorul vand), s-a ras de planuri si strategii electorale sustinute la TV. Dar in primul rand s-a ras de noi ! Noi = publicul tinta!

Ceea ce nu au inteles in primul tur, si nici nu cred ca vor intelege vre-odata politicienii este cum sa “asculte” publicul tinta si cum sa isi formuleze mesajul in conformitate cu nevoile si asteptarile acestuia. Rezultatul ? Mai putin de jumatate de populatie a votat ! Este un feed-back. Un feed-back pe care politicienii incearca sa-l ascunda folosind antidotul « marketingului viral » cu filmulete sarcastice cu mesaje mai mult sau mai putin “clare” si directe pe youtube (ca e la moda si prind la publicul tanar), cu posturi pe bloguri, cu joculete si lamentari online. Am gasit pe un site un citat al lui Orvel Roy Wilson – « Clientii cumpara din motivele lor, nu ale tale ». Tot de asta nu voteaza. Si, decat sa te chinui sa ii convingi sa voteze…mai bine afli de ce nu voteaza si cum poti sa anihilezi aceasta negativitate! Parerea mea!

Nu comentez aici penibilitatea implementarii unor campanii, care aveau un nume promitator si ar fi putut fi unele de rasunet, nu doar la nivel de actiune ci si la nivel de rezultate. Ceea ce pot sa spun este (pentru cei care au urechi de auzit si ochi de vazut) ca tot americanii dau lectii de marketing!

Asa cum ei sunt parintii marketingului general, tot asa ar trebui sa luam notite ca niste invatacei cumint despre marketingul politic. « Batalia » dintre Barack Obama si Hillary Clinton este buna de trecut in carti. Intreaga campanie, site-urile, mesajele, discursurile. Nu s-au injurat, nu au aruncat cu noroi unul in altul. S-au concentrat pe actiuni. Si-au atras publicul de partea lor prin diplomatie.

Exemplific mai jos site-urile celor doi. Vizitati-l cu atentie. Cred ca din fiecare sectiune e ceva de invatat, mai ales mijloacele de promovare exploatate la maxim!

Barack Obama

Hillary Clinton

Site-ul lui Hillary a fost modificat la cateva minute dupa inceputul discursului de final de campanie.

O alta lectie de diplomatie si rafinament este discursul de retragere din cursa electorala a Doamnei Clinton. Si merita observat tot : de la comentariile pertinente ale comentatorilor BBC pana la limbajul corpului, expresia fetei si tinuta vestimetara!

Morala: Ei pot! Noi? Cand?

Naming bun

Monday, 09. June 2008 de Nicolae NAUMOF

Azi au venit biletele la Metallica (naming excelent) aduse prin “Tolba” Curier… alt naming cel putin interesant, daca nu bun.

Servicii de naming si consultanta de brand de la PICANT

Hartie de Copiator – Exemplu de Gandire PICANTa de Marketing

Wednesday, 04. June 2008 de Nicolae NAUMOF

Hartia de Copiator este cel mai consumat produs de papetarie. Ea este omniprezenta – de la firmele care tiparesc ca obiect de activitate si pana la ultimul SRL care trebuie sa isi tipareasca facturile.

Pentru ca ea este atat de prezenta, Hartia de Copiator devine si extrem de importanta.

Pana la urma Hartia de Copiator este asemanatoare cu hartia igienica. Iti dai seama de importanta ei cand ramai in pana.

Firma Paper Distribution a lansat serviciul Espresso prin care livreaza Hartia de Copiator  in aceeasi zi cu lansarea comenzii (pentru comenzile date pana in ora 14:00).

Serviciul este deosebit de util pentru toate firmele, mai ales cele care nu au un management al stocurilor de consumabile foarte bine pus la punct. In plus preturile sunt extrem de normale, similare cu cele de la librarie, doar ca aici este inclusa si livrarea in Bucuresti si Cluj-Napoca.

Pentru acest serviciu exista si o interfata on-line www.hartiedecopiator.ro

—————–

Iata un exemplu de Gandire PICANTa in marketing…